Alapvetően nem túl izgalmas alkatrész egy kipufogó, azonban ezúttal olyan munkát végeztek az alkotók, hogy sok autórajongó vélhetően nemcsak a kocsijába, hanem a nappalijába is elfogadná ezt a példányt.
A Lamborghini 2014-ben, vagyis nyolc évvel ezelőtt lebbentette fel a fátylat kisebb sportautójáról, a 610 lóerős Huracánról. A közelmúltban általunk is alaposan letesztelt Audi R8-cal nem titkoltan szoros rokoni kapcsolatokat ápoló típus ráncait 2019-ben felvarrták, így született meg a 640 lóerős Huracán Evo.
Egy évvel később aztán megérkezett az Evo sportváltozata, a 250 ezer eurós (96 millió forint) alapárú STO, melyhez most egy vadonatúj sportkipufogót készítettek.
A korábbi Lamborghini tesztpilóta, Valentino Balboni nevével fémjelzett titán-inconel újdonság mindössze 6,45 kilogrammot nyom a mérlegen.
Az Olaszországban kézimunkával készülő, egyelőre ismeretlen árú kipufogóból mindössze 40 példányt dobnak piacra.
A facelift előtti Huracán Performante utódjának tekinthető Huracán STO lényegében nem más, mint a Huracán versenyautó közúti változata.
A karosszériaelemek 75 százaléka karbonszálas anyagból készül, a szélvédő 20 százalékkal könnyebb lett, a 20 colos kerekek magnéziumból vannak, így végül az STO 43 kilogrammal könnyebb, mint a Performante. Az újdonság mindössze 1 339 kilogrammot nyom a mérlegen.
Az átdolgozott aerodinamikai csomagos, karbonkerámia fékrendszerű STO motorja nem lett erősebb. Az 5,2 literes V10-es szívómotor változatlanul 640 lóerős teljesítményt ad le a hátsó kerekekre, a csúcsnyomaték 565 Nm.
A 0-ról 100 km/h-ra 3 másodperc, 0-ról 200 km/h-ra pedig 9 másodperc alatt gyorsuló, hétfokozatú duplakuplungos váltós Lamborghini végsebessége 310 km/h.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.