A Rimac Nevera zord téli körülmények melletti tesztjei sikerrel zárultak.
A Rimac tavaly nyár elején leplezte le tisztán elektromos hajtásláncú új hipersportkocsiját, az 1914 lóerős teljesítményű, illetve 2360 Nm nyomatékú Neverát.
A kocsit az elmúlt napokban Svédország északi részén téli körülmények mellett tesztelték, és finomhangolták többek közt a kipörgésgátlóját, a menetstabilizátorát, illetve a nyomatékvektor-szabályozását.
A -15 Celsius fokos hőmérséklet mellett többek közt a típus téli gumiabroncsát, a speciálisan erre a modellre fejlesztett Pirelli P Zero Wintert is alapos tesztnek vetették alá. A nyári gumikat egyébként a Michelin szállítja be, konkrétan Pilot Sport 4S abroncsokat.
A sikeresen zárult téli teszteket követően az első szerencsés vásárlók rövid időn belül megkaphatják majd a megrendelt autóikat.
A 150 példányban gyártandó 740 millió forintos Rimac Nevera 1,97 másodperc alatt tudja le a 0-100-as sprintet, a 0-300-as gyorsulást pedig 9,3 másodperc alatt abszolválja.
A 8,6 másodperces nem hivatalos negyedmérföldes rekordidőt futott és ily módon a legdurvább új Ferrarit is legyorsult, 2,15 tonnás sportkocsi végsebessége 412 km/h.
A 120 kWh kapacitású akkumulátor 550 kilométeres hatótávot biztosít, és adott esetben akár 500 kW-os teljesítmény mellett tölthető.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.