Autó hvg.hu 2022. április. 09. 07:21

Ritkánál is ritkább régi BMW M1-est kínálnak eladásra

Középmotor, hátsókerék-hajtás, lángoló kipufogóvég és hatalmas hátsó szárny – ezt tudja a portéka.

A BMW 1978-ban mutatta be azt az ikonikus M1-es modellt, mely a német gyártó első M-es sportkocsija volt, és amely mind a mai napig a BMW egyetlen igazi szupersportkocsija.

A BMW M1-et csak 1981-ig gyártották, ráadásul mindössze 453 példányban (ebből 399 volt közútra szánt változat), vagyis közel nulla az esélye annak, hogy egyszer csak úgy véletlenül szembejön velünk az úton egy ilyen különlegesség.

Most azonban eladósorba került egy 1979-ben gyártott kiváló állapotú példány, mely ráadásul a legritkább Procar sorozat része.

László Ferenc
László Ferenc

Az Osella Squadra Corsa M1-es versenyautójával egykoron Elio de Angelis és Eddie Cheever állt rajtvonalhoz.

László Ferenc
László Ferenc

A méretes hátsó légterelővel rendelkező M1 Procar az Egyesült Királyságban vár új gazdára. Az árával kapcsolatban csak a komoly érdeklődők számára nyilatkoznak, mindenesetre jó kiindulási pont, hogy a közúti használatra szánt M1-esek mostanság 250-300 millió forint magasságában szoktak gazdát cserélni.

László Ferenc
László Ferenc

A Giorgetto Giugiaro által megrajzolt középmotoros és hátsókerék-hajtású, ötfokozatú kéziváltós M1 utcai változatának 3,5 literes 6 hengeres benzinmotorja 277 lóerős és 330 Nm nyomatékú, ami 260 km/h-s végsebesség elérését teszi lehetővé.

Az alig 1020 kilogrammos és 470 lóerős versenyautó 4,3 másodperc alatt gyorsul fel 0-ról 100-ra, és a végsebessége áttételezéstől függően meghaladja a 310 km/h-t.

László Ferenc

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

Hirdetés
hvg360 Sztojcsev Iván 2025. január. 13. 06:30

Kiszámoltuk, melyik volt az ország legproblémásabb vasútvonala 2024-ben

Annyira megsokasodtak a bajok a győri vasútvonalon a felújítás után, hogy a második helyre jött fel, de a legtöbb gondot összeszedő magyar vonal így is ugyanaz lett, mint amely öt éve minden évben. A csúcskésést az a vonat hozta össze, amely Budapestről kilenc és fél óra alatt ért el Ausztriába, de a listánkból az is kiderül, hogy a havazás vagy épp a nyári hőség mennyire viselte meg a vasutat. Ahogy az is, van-e egyáltalán olyan vonal, ahol tökéletes volt a szolgáltatás.