A V8 nem vész el csak átalakul.
Az olasz Punch Hydocells vette kezelésbe a General Motors (GM) 6.6 literes Duramax dízelét, amely jó alapnak tűnik a hidorgénüzemű használatra.
A belga cégnél azt tervezik, hogy két éven belül elkészülnek a fejlesztéseikkel, amelynek nyomán tiszta üzemanyagúvá alakíthatnak át mai dízeles egységeket. Nem meglepő, hogy a Punch Hydrocells General Motors motort használ ugyanis 2020-ban megvásároltak a GM-től egy fejlesztési komplexumot, és ezzel a Duramax V8-as dízel gyártásának jogát az Egyesült Államokon kívüli összes piacra – írja az Autobild.
A lap szerint a dízelmotorok viszonylag kis erőfeszítéssel hidrogénhajtásúvá alakíthatóak. Mindenekelőtt a dugattyúkat, a befecskendezést és a turbófeltöltőket kell átszabni, valamint a gyújtást kalibrálni.
Ugyanakkor, aki egy hidrogén V8-assal akarna az utakon közlekedni, az csalódni fog. A Punch nem tervezi egyelőre az egység használatát kisebb járművekhez a hidrogén tartályok mérete miatt. A terveik szerint az elsődleges felhasználás hajókon, csónakokon lehetséges.
Az olasz mérnöki iroda mellett több más kezdeményezés is van a hidrogénes belső égésű motorok fejlesztésére. A kölni székhelyű Deutz motorgyártó 2021-ben jelentett be egy ilyen egységet, amelyet a müncheni Keyou startup know-how-jával alakítottak át.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.