Egy tank üzemanyaggal 150 kilométert megy el, és a tankolása 10 percet vesz igénybe.
Bár az elektromos hajtású kerékpár lényegesen zöldebb, mint bármilyen belső égésű motoros közlekedési eszközzel járni, vannak hátrányai. Az akkumulátor megnöveli az e-bike súlyát, és ha lemerült, időbe telik az akkumulátor újratöltése. Ez az egyik kulcspontja a StudioMOM holland tervezőiroda LAVO nevű kerékpárjának, ugyanis az akkumulátorok helyett itt csak egy könnyű hidrogéntartály van a biciklin.
A tartályban tárolt gázból üzemanyagcellán keresztül állítják elő az elektromos energiát a meghatás számára. A tervezők szerint egy tank üzemanyag 150 kilométerre elegendő, az újratöltés vagy tankolás pedig 10 percet vesz igénybe. A normál e-bike-ok tükrében ez elképesztő érték, elvégre a hagyományos e-biciklik ritkán tesznek meg 100 kilométernél többet, és általában 4 óra körüli az akkumulátor feltöltése.
A hidrogénüzemű kerékpár esetében még egy hatótávnövelő kiegészítőt is kidolgoztak: egy további hidrogéntartály is rögzíthető a biciklihez, amely a StudioMOM szerint igen könnyű mindössze 1,2 kilogramm, míg egy ehhez hasonló kapacitású akkumulátor 6 kilogramm lenne.
Összegzésként természetesen itt is igaz, hogy annak érdekében, hogy a hidrogénnel történő üzemanyag-feltöltés valóban környezetbarát legyen, a hidrogén előállításának is megújuló módon kell történnie.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.