Az üzemanyagcellás autózás alapfeltétele, hogy lehessen valahol tankolni is az autókat.
Átadták Magyarország első mobil hidrogén-töltőállomását csütörtökön Budapesten, a Linde Gáz Magyarország Zrt. telephelyén, ami egyelőre nem közforgalmú. Érdemes megemlíteni, hogy világszinten is alig 370 hidrogénkút működik, Európában pedig összesen 152.
Alapvetően a ritkasága miatt a hidrogén nem túlzottan olcsó üzemanyag egyelőre. Bécsben például, ahol van kiskereskedelmi kút, egy kilogramm hidrogén-üzemanyag ára 9 euró, ami 3200 forint jelenleg. Az általunk is próbált Hyundai Nexoba 6 kilogramm hidrogént lehet tankolni, amivel 660 kilométert megy el. Ugyanennyiből 47 liter benzint lehetne venni, ami egy átlagos 7 literes fogyasztású autóban 670 kilométerre elég, vagyis egyelőre nagyjából egy árban autózhatnánk mindkettővel.
A levegőből veszi ki az oxigént, de vissza is adja - vezettük a jövő autójának szánt Hyundai Nexót
Emlékeznek még Szalacsi Sándor tételmondatára, miszerint a szerkezet „a vízbűl veszi ki az oxigént"? Megfordítva ugyan, de lényegében ilyen elven működik a Hyundai Nexo, a márka futurisztikus, üzemanyagcellás autója. Kipróbáltuk.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.