Az erőforrástól egy limitált szériás 7-es modellel búcsúzik a bajor gyártó.
A BMW 12 hengeres benzinmotorjának a közelmúltban már többször is a halálhírét keltették, ám mindeddig gyártásban maradt. De már nem sokáig lesz elérhető a kínálatban, a legfrissebb híradások szerint ugyanis a bajor gyártó júniustól nem készít többet a 6,6 literes 12 hengeres biturbó motorból.
A legendás erőforrástól egy limitált szériás 7-es modellel búcsúzik a BMW, a „The Final V12” plakettes luxusautóból stílszerűen 12 példány készül majd az amerikai piacra. Az Egyesült Államokban 157 800 dolláros indulóáron jegyzik az M760i xDrive-ot, amelynek 610 lóerős, illetve 850 Nm nyomatékú motorja 3,7 másodperces 0-100-as gyorsulást tesz lehetővé.
A BMW német és magyar konfigurátorában egy ideje már nem érhető el a V12-es csúcsmodell. Magyarországon jelenleg a 43,7 millió forintos 750Li xDrive jelenti a plafont, amelynek 4,4 literes V8-as biturbó erőforrása 530 lóerős, illetve 750 Nm-es, és ez 4,1 másodperces 0-100-as szintidőhöz elegendő.
A közelmúltban alaposan leteszteltük az opcionálisan 305 km/h végsebességű M760Li xDrive-ot, amelyet először 610 lóerős, majd pedig politikailag kicsit korrektebbé tett 585 lovas kivitelben próbáltunk ki.
A BMW először 1987-ben szerelt V12-es egységet a 7-es szériába. Az E32-es sorozatból készített 750i-ben lévő 5 literes szívómotor kereken 300 lóerős teljesítményű és 450 Nm nyomatékú. Ez a ma már veterán korú luxusautó 7,4 másodperc alatt gyorsul fel 0-ról 100-ra, elektronikusan korlátozott végsebessége pedig 250 km/h.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.