Nyugat-Európa, amely korábban dízelpárti volt, átnyergelt a villanyhajtással ellátott autókra.
Az európai autópiac összességében negatív eredménnyel zárta 2021-es évet, az elektromos autók szegmensének növekedése azonban folytatódott. A Financial Times cikke szerint 2021 decemberében az elektromos autók történelmi előzést hajtottak végre dízelekkel szemben.
Az elektromos hajtással is rendelkező hibrid, plug-in és elektromos autók regisztrációja összesítve egy ideje már meghaladta a dízelautókét, az elmúlt év utolsó honlapjában azonban megtörtént
a tisztán elektromos autóké önmagukban is felülmúlta a dízeljárművek eladásait.
Az előzetes adatok szerint a legfejlettebb tizennyolc nyugat-európai piacon – köztük az Egyesül Királyságban – értékesített új autók több mint ötöde teljesen elektromos volt, míg a dízelautók az eladások kevesebb mint 19 százalékát tették ki. Decemberben körülbelül 176 000 darab teljesen elektromos autót adtak el Európában, szemben a 160 ezer dízellel.
Az elektromos autók értékesítését tekintve a Volkswagen vezeti a mezőny Nyugat-Európában, 2021-ben több mint 310 ezer akkumulátoros modellt értékesítettek a régióban az összesen 3,5 millióból.
A dízelüzemű járművek további sorsáról szólva a Financial Times cikke megjegyezte, hogy a viszonteladói értékük Németországban – Európa legnagyobb autópiacán – egyelőre bizonytalan. Az új koalíciós kormány ugyanis jelezte, hogy felülvizsgálja azt a jelenlegi adókedvezmény-fajtát, amelynek köszönhetően literenként nagyjából 14 centtel (50 forinttal) olcsóbb a gázolaj a prémium benzinnél Németországban.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.