A korábbi benzinkútóriások az elektromos korszakban is megtalálhatják a számításukat.
A világ egyik legnagyobb energiaipari szolgáltatója, a BP szerint, az elektromos járművek gyorstöltésén a közeljövőben jobb profit lesz elérhető, mint egy hagyományos autó tankolásán.
A Reuters cikke szerint kétségtelen tény, hogy az elektromos járművek töltése egyelőre veszteséges üzletág a BP és a riválisai számára, mivel hatalmas pénzeket kellett invesztálni a hálózat kiépítésébe, de ez néhány év alatt megváltozhat. 2025 előtt nem várható összességében, hogy nyereséges legyen ez az üzletág, ugyanakkor az olyan villámtöltők, amelyek percek alatt képesek feltölteni az autók akkumulátorát, árrés alapon már most közelítik a benzineladás kapcsán elérhető nyereséget.
Emma Delaney, a BP termékvezetője nem mondott konkrét számokat az elektromos járművek töltésével kapcsolatosan elérhető nyereségekről, de hangsúlyozta, hogy Európában és az Egyesült Királyságban ezek haszonkulcsai közel vannak már most is a normál üzemanyagok eladásának hasznához.
A Reuters idézi a Thunder Said Energy tanácsadó cég számait, amelyek szerint a hagyományos üzemanyag-kiskereskedelmi árrés a benzinkutaknál körülbelül 17 cent/gallon (3,78 liter), míg az elektromos áramon nagyjából 0,4 cent/kilowattóránként.
A BP azt is közölte, hogy 2021 harmadik negyedévében 45 százalékkal nőtt az elektromos autók töltésére fordított villamosenergia-értékesítés az előző negyedévhez képest. A londoni székhelyű cég azt tervezi, hogy az elkövetkező években elektromos járművek töltési üzletágát 2030-ra 70 000 töltőpontra növeli a jelenlegi 11 000-ről.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.