A belépőszintű modellben egy 286 lóerős 3 literes dízelmotor található.
Az Audi 2017 nyarán leplezte le az A8-as általunk is alaposan letesztelt aktuális generációját, melyből november elején érkezett meg a faceliftes verzió. Utóbbi magyar árai egyelőre még ismeretlenek, de a németországi árakat már nyilvánosságra hozták.
Legolcsóbban 97 800 euró (35,7 millió forint) ellenében lehet új A8-asunk, ennyibe kerül ugyanis az A8 50 TDI quattro, melynek hosszított L verziója 101 300 eurón (37 millió forint) nyit.
Az A8 55 TFSI quattro 99 500 eurótól (36,3 millió forint) indul, a nyújtott tengelytávú kiviteléért pedig alaphangon 103 000 eurót (37,6 millió forint) kell fizetnünk.
A csúcsot a 120 500 eurós (44 millió forint) A8 60 TFSI quattro jelenti, melynek L kivitele 124 000 eurón (45,3 millió forint) nyit.
A faceliftes A8 50 TDI quattro 3 literes V6-os dízel erőforrása 286 lóerős és 600 Nm nyomatékú, ami 5,9 másodperces 0–100-as sprinthez elegendő.
A felfrissített A8 55 TFSI quattro mozgatásáról egy 3 literes V6-os benzinmotor gondoskodik, melynek 340 lóereje, illetve 500 Nm-es nyomatéka 5,6 másodperces 0–100-as szintidőt tesz lehetővé.
A megújult A8 60 TFSI quattróban egy 460 lóerős és 660 Nm-es 4 literes V8-as benzines egység rejtőzik, és ezzel a modellel ideális esetben akár 4,4 másodperc alatt letudható a 0–100-as sprint.
A hűtőrács szélesebb lett, és a korábbiaknál több krómot kapott, átrajzolták a lökhárítót, az új LED-es fényszórókban pedig nem kevesebb, mint 1,3 millió mikrotükör található.
Az oldalnézet nem sokat változott, hátul viszont mostantól alapáras a megújult OLED lámpa. Érkezett négy új hagyományos és öt új matt fényezés, és az A8-as most először rendelhető sportos hangulatú S Line felszereltségi szinttel.
Az utastérhez óvatosan nyúltak hozzá a fejlesztők, a műszerfalat a legújabb Audi Virtual Cockpit uralja, ami egy opcionális HUD, illetve egy 10,1 és egy 8,6 colos érintőkijelző társaságát élvezi, ezenkívül a hátsó utasok is kapnak egy-egy 10,1 colos panelt.
A luxus hangulatú utastérben abszolút nincs helyhiány, a legnagyobb kényelemre vágyóknak pedig itt az A8 L-nél 13 centiméterrel hosszabb vadonatúj Horch kivitel. Nem kevés üröm az örömben, hogy utóbbi csak Kínában lesz kapható.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.