A crossover kategóriás japán újdonság egy feltöltéssel nagyjából 450 kilométert képes megtenni.
A Subaruval közösen elsőként célirányosan villanyautónak kifejlesztett, e-TNGA platformos újdonság 4,69 méter hosszú, 9 centiméterrel nagyobb a különböző benzines és hibrid hajtásláncokkal szerelt aktuális RAV4-nél, a magassága azonban 8,5 centiméterrel elmarad azétól.
Az 1,85 méter széles és 1,65 méter magas, akár 20 colos kerekekkel szerelt szabadidő-autó tengelytávja 2,85 méter, ami garanciát jelent a tágas utastérre. A csomagtartó 452 literes, elöl nem alakítottak ki kiegészítő rakteret.
A Brüsszelben kiállított példányokat hagyományos kormánnyal szerelték, de jövőre egyedi szarvformájú kormány is elérhető lesz a kínálatban, amely az ígéretek szerint újfajta vezetési élménnyel (és alig 300 fokos elfordulási szöggel) kecsegtet, illetve jobb rálátást biztosít a 7 colos digitális műszeregységre. A kormány és a kerekek között nincs mechanikus kapcsolat, a rendszer a Toyotánál elsőként steer-by-wire megoldású.
A belső tér jellemzője a „lagom” – ez egy svéd kifejezés, amely azt fejezi ki, hogy „pont jó”. Itt mindez olyan kényelmet és tágasságot jelent, ami az utasteret egy nappalihoz hasonló hangulattal ruházza fel. Ezt az érzést fokozzák a puha, textil borítású részletek, a szatén betétek, valamint az opciós panorámatető.
Az 1,9 tonnás alapmodell elsőkerék-hajtású, 204 lóerős teljesítményű, illetve 265 Nm nyomatékú, ami 8,4 másodperces 0-100-as gyorsulást tesz lehetővé. Az autó végsebességét 160 km/h-ra korlátozták, egy feltöltéssel nagyjából 450 kilométert tud megtenni.
A 71,4 kWh kapacitású vízhűtéses akkumulátor 10 év használatot követően az ígéretek szerint mindössze 10 százalékot fog veszíteni a kapacitásából. A tervezők kiemelt figyelmet szenteltek a bZ4X hidegállóságának, és azt állítják, hogy a riválisainál sokkal jobban teljesít majd 0 Celsius-fok alatti hőmérséklet mellett.
A 100 kilogrammal nehezebb összkerék-hajtású, duplamotoros változatot a Subaru mérnökei hangolták úgy, hogy akár keményebb terepviszonyok mellett is jól teljesítsen. Ez a 218 lóerős, illetve 336 Nm-es nyomatékú kivitel 7,7 másodperc alatt gyorsul álló helyzetből 100-as tempóra, és a végsebessége szintén 160 km/h-ra van korlátozva.
Az X-Mode üzemmódválasztó havas/sáros beállítással is rendelkezik mély hóban vagy sárban történő, 20 km/h-nál lassabb haladáshoz. A Grip Control üzemmód 10 km/h-s sebesség alatt biztosít maximális terepképességeket.
A rendszer lehetővé teszi az „egypedálos” vezetést is: a vezető az energia visszanyerésének fokozása révén egyetlen pedállal gyorsíthat és fékezhet is az adagolás függvényében.
A tetőre opcionálisan napelem rendelhető, amellyel akár évi 1800 kilométeres extra hatótávolság nyerhető. AC fronton 6,6-11 kW-tal tölthető az akkumulátor, DC esetében 150 kW jelenti a plafont, és ideális esetben 30 perc alatt megoldható a töltés 80 százalékra.
A Subaru Solterra néven forgalmazza az azonos technikájú testvérmodellt. Az 1 millió kilométeres garanciával értékesített Toyota bZX4 2022 nyarán Magyarországra is megérkezik, az ára egyelőre ismeretlen.
Mint megtudtuk, a bZ terméksorozat a közeljövőben legalább hat új modellel fog bővülni, és a Toyota az elkövetkezendő években is szoros együttműködést kíván folytatni partnereivel, a Subaruval, a Suzukival és a Daihatsuval.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.