Megkezdődött a benzin- helyett villanymotorral hajtott UAZ-469 forgalmazása.
A jó öreg UAZ-469-et, vagyis a parancsnoki UAZ-t még 1971-ben, tehát idestova 50 éve dobták piacra. A legszebb az egészben, hogy ez a Lada Nivánál is öregebb modell mind a mai napig gyártásban van, sőt Magyarországon is forgalmazzák. És most kijött belőle egy lokálisan zéró károsanyag-kibocsátású változat:
Az elektromos UAZ-t nem az orosz gyártó készíti, hanem Csehországban az MW Motors alakítja át a régi szovjet technikát. Nemes egyszerűséggel kiszerelik a 128 lóerős és 210 Nm-es 4 hengeres 2,7 literes benzinmotort, melynek helyére egy modern villanymotor kerül.
A villanymotor 163 lóerős, illetve nem kevesebb, mint 600 Nm-es produkciót ad elő, és a hajtásláncnak továbbra is a részét képezi az ötfokozatú kézi váltó. A végsebesség 130 km/h.
A Spartan nevet kapott villany-UAZ egy 55 kWh kapacitású akkumulátorból nyeri a működéséhez szükséges energiát és egy feltöltéssel mintegy 200 kilométert képes megtenni, de opcionálisan akár 90 kWh-s teleppel is rendelhető a modell.
Az 1966 kilogramm tömegű újdonság műszerfalán egyetlen új digitális kijelző jelzi, hogy nem benzinmotor felel a hajtásért. A bal- és jobbkormányos változatban is készülő villanyterepjáró alapára 39 900 euró (14,2 millió forint).
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.