A Toyota luxusmárkájának kompakt modellje kétféle hibrid hajtáslánccal rendelhető.
A Lexus 2014-ben leplezte le a középkategóriás szabadidőautók piacán hadrendbe állított NX-et, melyből júniusban látott napvilágot az immár Magyarországon is elérhető második generációs kiadás.
A minden korábbinál jobb vezetési élménnyel kecsegtető új NX csúcsmodellje az összkerékhajtású 450h+, mely a Lexus első külsőleg tölthető hibridje. A 2,5 literes szívó benzinmotorra épülő 306 lóerős hajtáslánc a plugin hibrid RAV4-ből lehet ismerős, a 18,1 kWh kapacitású akkumulátor 64 kilométeres e-hatótávot biztosít.
A 0-ról 100-ra 6,3 másodperc alatt felgyorsuló NX 450h+ magyarországi alapára 22,59 millió forint.
Az NX 350h ugyancsak 2,5 literes benzinmotorra épülő normál hibrid hajtása 242 lóerős teljesítményű, ez esetben feláras tétel az összkerék-hajtás. Ez a kivitel 7,7-8,7 másodperc alatt tudja le a 0-100-as sprintet.
Az NX 350h legolcsóbb változata 14,99 millió forintért vezethető haza.
Az elődjéhez képest 95 százalékban megújult NX részben a közelmúltban debütált és általunk is alaposan letesztelt új Toyota RAV4-re épül. Az előző NX-hez képest 2 centiméterrel nőtt a hosszúság és a szélesség, 0,5 centiméterrel a magasság, illetve 3 centiméterrel a tengelytávolság.
A 4,66 méter hosszú újdonságban alaphelyzetben egy 9,8 colos kijelző található, mely felár ellenében egy 14 colos példányra cserélhető. Természetesen adott az Apple CarPlay és Android Auto támogatás, a központi processzor sebessége 3,6x-osára nőtt.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.