Megérkezett Magyarországra a VW Polo GTI és a Ford Fiesta ST új dél-koreai kihívója.
A Hyundai 2017-ben dobta piacra első igazán sportos kompaktját, a Golf GTI és a Focus ST ellenfelének szánt i30 N-t, melynek tavaly októberben i20 N néven érkezett meg az eggyel kisebb testvérmodellje.
A típus immár Magyarországon is elérhető: a típus hazai alapára 8 millió forint.
Korlátozott ideig ugyancsak 8 millió forintba kerül a Limited változat, mely már magában foglalja részben önzáró diffizárat, a rajt automatikát, az N-Sport módot, az adaptív sportkipufogót, a nyomógombos indítást, az automata klímát és az esőérzékelős ablaktörlőt.
A tavaly generációváltáson átesett Hyundai i20 sportváltozatát egy 1,6 literes 4 hengeres benzinmotor hajtja, mely a turbófeltöltésnek köszönhetően 204 lóerős teljesítményt, illetve 275 Nm-es nyomatékot szabadít rá az első kerekekre.
A kizárólag hatfokozatú kézi váltóval gyártott újdonság mindössze 1 190 kilogrammot nyom a mérlegen, 0-ról 100-ra 6,2 másodperc alatt lő ki, a végsebessége pedig 230 km/h.
Az egyedi spoilerekkel, diffúzorral és sportkipufogóval ékesített kisautó 18 colos könnyűfém felniket kapott, melyre kifejezetten az i20 N-hez fejlesztett Pirelli P Zero sportgumikat szerelnek. A csomagtartó ugyanúgy 351 literes, mint az alapmodell esetében.
Az erősebb fékrendszerrel és sportfutóművel felvértezett Hyundai i20 N érdekessége, hogy a táblafelismerő rendszer révén meg tudja állapítani, hogy mikor következik kanyargós útszakasz, és ha úgy kívánjuk, akkor ilyen esetben automatikusan bekapcsolja a legsportosabb üzemmódot.
A Budapest környéki rövid menetpróbán több, mint meggyőzően teljesített a kis méregzsák. A váltó rövid úton és pontosan kapcsolható, a kormányzás közvetlen és pontos, a futómű sportosan kemény, a kipufogó pedig olyan hangokat ad ki magából, amit nagyon sok rivális megirigyelhet.
A 18 colos kerekekkel szerelt Hyundai i20 N-ről hamarosan részletes tesztben fogunk beszámolni.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.