Autó László Ferenc 2021. június. 07. 06:41

Magától felismeri a kanyarokat: kipróbáltuk a kis méregzsák Hyundai i20 N-t

László Ferenc
Szerzőnk László Ferenc

Megérkezett Magyarországra a VW Polo GTI és a Ford Fiesta ST új dél-koreai kihívója.

A Hyundai 2017-ben dobta piacra első igazán sportos kompaktját, a Golf GTI és a Focus ST ellenfelének szánt i30 N-t, melynek tavaly októberben i20 N néven érkezett meg az eggyel kisebb testvérmodellje.

A típus immár Magyarországon is elérhető: a típus hazai alapára 8 millió forint.

Korlátozott ideig ugyancsak 8 millió forintba kerül a Limited változat, mely már magában foglalja részben önzáró diffizárat, a rajt automatikát, az N-Sport módot, az adaptív sportkipufogót, a nyomógombos indítást, az automata klímát és az esőérzékelős ablaktörlőt.

László Ferenc
László Ferenc

A tavaly generációváltáson átesett Hyundai i20 sportváltozatát egy 1,6 literes 4 hengeres benzinmotor hajtja, mely a turbófeltöltésnek köszönhetően 204 lóerős teljesítményt, illetve 275 Nm-es nyomatékot szabadít rá az első kerekekre.

László Ferenc

A kizárólag hatfokozatú kézi váltóval gyártott újdonság mindössze 1 190 kilogrammot nyom a mérlegen, 0-ról 100-ra 6,2 másodperc alatt lő ki, a végsebessége pedig 230 km/h.

László Ferenc
László Ferenc

Az egyedi spoilerekkel, diffúzorral és sportkipufogóval ékesített kisautó 18 colos könnyűfém felniket kapott, melyre kifejezetten az i20 N-hez fejlesztett Pirelli P Zero sportgumikat szerelnek. A csomagtartó ugyanúgy 351 literes, mint az alapmodell esetében.

László Ferenc

Az erősebb fékrendszerrel és sportfutóművel felvértezett Hyundai i20 N érdekessége, hogy a táblafelismerő rendszer révén meg tudja állapítani, hogy mikor következik kanyargós útszakasz, és ha úgy kívánjuk, akkor ilyen esetben automatikusan bekapcsolja a legsportosabb üzemmódot.

László Ferenc

A Budapest környéki rövid menetpróbán több, mint meggyőzően teljesített a kis méregzsák. A váltó rövid úton és pontosan kapcsolható, a kormányzás közvetlen és pontos, a futómű sportosan kemény, a kipufogó pedig olyan hangokat ad ki magából, amit nagyon sok rivális megirigyelhet.

László Ferenc

A 18 colos kerekekkel szerelt Hyundai i20 N-ről hamarosan részletes tesztben fogunk beszámolni.

László Ferenc

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

Hirdetés
hvg360 Lőrincz Tamás 2025. január. 06. 06:30

A választás időpontjánál is fontosabb, telik-e osztogatásra a Fidesznek, miközben a kilátásoknál csak a közhangulat rosszabb

A Tiszának az előrehozott választás témájának napirenden tartása – ezzel együtt leginkább annak elkerülése – mellett a pártépítés lesz a legfőbb feladata 2025-ben, a Fidesznek pedig a gazdaság felpörgetése és saját táborának megtartása. Mi vár a magyar politikára és a választókra a most kezdődő évben?