A 70-es évek sportkupéjának korszerűsített elektromos változata annyira egyedi, hogy még négyfokozatú kézi sebességváltót is kapott.
Az eredeti Opel Manta 50 éves születésnapját nehéz lett volna méltóbban megünnepelni, mint egy ilyen koncepcióval, amely egyszerre nagyon retro és nagyon modern. A néhai Manta négyhengeres motorját egy 31 kWh-es akkumulátor és egy villanymotor váltotta fel, amely 147 lóerőt küld a hátsó kerekekre, valójában többet, mint bármelyik eredeti Opel Manta anno.
A Manta GSe egyik legnagyobb trükkje a megjelenése mellett, hogy még egy négyfokozatú kézi sebességváltóval is felszerelték - hasonlóan az eredeti Mantához. Ez rendkívül ritka megoldás az elektromos autókban, melyeknek általában nincs is ilyen mechanikai egysége. A Manta GSe menetközben egyébként negyedik fokozatban hagyható, ilyenkor ugyanúgy működik, mint bármely más elektromos autó, az első sebességfokozatot feltehetően egy kis gumifüstölés lehetőségét nyújtja.
A belső tér is kellemes keveréke a réginek és az újnak. A retro funkciók közé tartozik a háromküllős kormánykerék és a kerek műszerek, bár digitális kijelzőn, és az Opel egy 12 colos képernyőt is integrált a kocsi műszerfalába, amely a létfontosságú vezetési információkat jeleníti meg.
A Manta GSe sajnos egyelőre egyszeri alkalom az Opelen belül, igaz 2019-ben a Peugeot (amely az Opelhez hasonlóan a PSA-csoport része) bemutatta az e-Legend koncepciót, amelyet erősen az 504 Coupé dizájnja ihletett és legalább ilyen megnyerően nézett ki.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.