Napi szinten most annyi autós megy át a Városligeten, mint a Petőfi hídon.
Indul a Városliget autómentesítéséhez szükséges közlekedési fejlesztések tervezése – közölte a Budapest Fejlesztési Központ (BFK). A projekt mostani szakaszának fontos pillére, hogy kiírták a közbeszerzést a P+R-parkolóház tervezésére a kisföldalatti Mexikói úti végállomásánál, amely az M3-as felől érkezőket foghatja meg, továbbá aláírták a szerződést a Rákosrendező fölötti, Szegedi úti új híd tervezésére.
Az új közúti és villamosfelüljáró a Nagy Lajos király útját és Szegedi utat köti össze és lényegében létrehozza a Zugló és Angyalföld kapcsolatot, ami tehermentesítheti a Hungária körutat. Az új hídon a 3-as villamos mellett áthaladhatnak majd a kerékpárosok, gyalogosok.
Ismét hangsúlyozták, hogy meg kell változtatni azt a gyakorlatot, hogy az M3-as autópálya bevezető szakasza a Városliget közepén vezet keresztül, nagyjából akkora autóforgalmat bonyolítva, mint a Petőfi híd. A teljesen autómentes Városliget projekt során egyrészt lezárják az autóforgalom elől a Kós Károly sétányt és csúcsidőn kívül az Állatkerti körutat is. Ez a forgalmi korlátozás a trolibuszokat nem érinti. A Hősök terét is autómentessé teszik.
További fontos változás lesz, hogy teljesen megszűnik a felszíni parkolás a Városligetben (az Állatkerti körút egy rövid szakaszát kivéve), a célforgalmi parkolási igényeket a Liget Budapest projektben épült, nemrég megnyílt új Dózsa György úti mélygarázs szolgálja ki.
Az M3-as autópályán a térségbe érkező autók számának csökkentése érdekében az északkeleti régió vasútvonalainak (veresegyházi, hatvani vonal, gödöllői HÉV) fejlesztésével, az agglomerációs megállókban és állomásokban létesülő P+R-parkolók létesítésével lehet majd elérni – közölte a BFK.
A projekt kapcsán még kiemelték azt is, hogy elindult az autómentes Városligetről szóló honlapjuk az automentesvarosliget.hu címen.
Sztráda és lepusztult parkolók - ilyen az autók kitiltása előtt a Városliget közepe
Autómentes lehet Budapest egyik legszebb zöldterülete, a Városliget. A megvalósítás pontos ideje és módja egyelőre nincs kitalálva, ami biztos: a jelenlegi állapot valóban elkeserítő.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.