A világ legnagyobb piacának akkora az ereje, hogy még a kisméretű autókból is megéri hosszított változatot piacra dobni. A nagyobb modellekből pedig kötelező.
A német márka a kínai SAIC céggel fejlesztette ki a helyi közönségnek szánt, nyújtott tengelytávú Audi A7-est, amely a sanghaji autókiállításon mutatkozott be. Az Audi A7 L-ben a hely 10 centivel nagyobb, mint az európai modellben, a tengelytávja eléri a 3 métert.
Az autó teljes hossza meghaladja az öt métert, de összességében még így is kisebb, mint egy Audi A8-as, hogy a két modell közötti különbség még érzékelhető legyen.
A kialakítását tekintve nincs komoly eltérés, az A7 L ugyanúgy néz ki, mint egy Audi A7 Sportback. Ez érvényes a kabintérre is, valójában a hátul ülők nyertek komolyabb lábteret. A bemutatott autóban 3.0 literes, turbó, V6-os motor van, enyhe hibrid technológiával 335 LE-s teljesítménnyel, valamint 500 Nm-es nyomatékkal.
Az Audi bejelentése szerint 2022 első negyedévében kezdik meg az új modell kiszállításait a vevőknek. Kínában az A3-as és A4-es modelleknek is van hosszú tengelytávú verziójuk, az Audi az SUV modelljei közül is kínál ilyet Q2L és Q5L révén. Sőt az előbbi, tisztán elektromos meghajtással, kizárólag Kínában Q2L e-tron néven is kapható, ami végképp kuriózum.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.