A fejlesztők találtak még közel 50 extra lóerőt az alapmodell 128ti motorjában.
A BMW tavalyelőtt dobta piacra az 1-es sorozat aktuális generációját, amely szakított a hátsókerék-hajtással és a hathengeres motorokkal, de még így is élvezetesen vezethető kompakt maradt. A csúcsmodell a Magyarországon 16,8 millió forintos alapárú, összkerékhajtású, 306 lóerős M135i xDrive, amely 4,8 másodperc alatt gyorsul 0-ról 100-ra.
Nemrégiben megérkezett hazánkba az M135i xDrive és a 178 lóerős, 11,3 millió forintos 120i közé pozícionált 128ti (Turismo Internazionale), melynek hivatalos alapára 14,4 millió forint. És most ezt a típust vette kezelésbe a Dahler, melynek ez lett a végeredménye:
A keresztségben 128tii (Turismo Internazionale Iniezione) nevet kapott újdonság nem kevesebb, mint 313 lóerőt, illetve kereken 500 Nm-t szabadít rá az első kerekekre. Összehasonlításképp, a 128ti gyárilag 265 lóerőt, illetve 400 Nm-t tud.
A 245/30 R20-as Michelin Pilot Sport 4 S gumikon gördülő, ültetett futóműves újdonság menetteljesítményei egyelőre ismeretlenek, mindenesetre jó kiindulási alap a 128ti 6,1 másodperces 0–100-as szintideje, illetve elektronikusan 250 km/h-ra korlátozott végsebessége.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.