Friss dizájnnal, megújult i-Cockpit műszerfallal és modern hibrid hajtással támad a VW Golf francia riválisa.
A Peugeot 2007-ben mutatta be 308-as modelljét, melynek második generációja 2013-ban látott napvilágot. Most pedig megérkezett a teljesen új harmadik nekifutás, íme:
A nemrégiben megújult márkajelzést elsőként felvonultató típus arra az EMP2 platformra épül, mely a hamarosan érkező új Opel Astra alapját is adja. A karakteres külsejű újdonság 10 centiméterrel hosszabb, 2 centiméterrel alacsonyabb és 5,5 centiméterrel nagyobb tengelytávolságú, mint az elődje.
A tervezéskor kiemelt figyelmet szenteltek az aerodinamikai optimalizációnak, melynek köszönhetően kilométerenként 2 grammal sikerült csökkenteni a CO2-kibocsátást.
Teljesen megújult az i-Cockpit műszerfal, mely alapáron teljesen digitális, felár ellenében pedig háromdimenziós megjelenítésre is képes. Továbbfejlesztették a hangfelismerést és a vezetéstámogató rendszereket, illetve emelték az utastérben felhasznált anyagok minőségét. A csomagtartó 412-1323 literes.
Az 1,2 literes 3 hengeres benzinmotor 110 és 130 lóerős változatban készül, az 1,5 literes 4 hengeres gázolajos egység pedig 130 lóerős produkciót ad elő, alapáron kézi-, felár ellenében nyolcfokozatú automata váltó társaságában.
Most először zöld rendszámos plugin hibridként is elérhető a 308-as, kiviteltől függően 180-225 lóerős teljesítménnyel, széria nyolcfokozatú automata váltóval. A csomagtartót 386 literre csökkentő 12,4 kWh kapacitású akkumulátor 55 kilométeres e-hatótávot biztosít.
A kereskedésekbe szeptember végén megérkező, Franciaországban készülő új Peugeot 308-as alapára várhatóan 23 000 euró (8,4 millió forint) magasságában alakul majd. Érkezőben továbbá az SW típusjelű kombi, a 300 lóerőnél erősebb összkerekes plugin hibrid PSE változat, valamint a tisztán elektromos hajtású kivitel.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.