Autó hvg.hu 2021. január. 26. 04:34

Nem vall szégyent az Autobahnon a 300 lóerős Volkswagen Golf GTI Clubsport

A rohanásnak csak az elektronika vet véget 252 km/h-nál.

Nemrég lehetett látni az legújabb generációs összkerékhajtású Volkswagen Golf R próbáját a németországi Autobahnon, most ugyan ez a csapat elvitte az ugyan csak elsőkerekes, de talán még izgalmasabb Golf GTI Club Sport változatot is belőle.

A 300 lóerős Clubsport változaton látványos tetőspoiler, ovális kipufogóvégek és 15 milliméteres futómű ültetések az egyértelműen feltűnő részletek egy normál modellhez képest. A 18 colos kerekek alatt vörös színűre festett féknyergek teszik a dolgukat, ezen túlmenően persze a használhatóság szempontjából fontosabb a részben önzáró differenciálmű.

A Golf GTI Clubsportban alapból 7 sebességes duplakuplungos váltó van. A kocsi kevesebb mint 6 másodperc alatt van 100 km/h-n, az elektronikusan leszabályozott végsebessége pedig 250 km/h. Ezt természetesen prezentálják is a videóban, valamint a 100-200 km/h-s tempóugrás, amely 11,5 másodpercet vesz igénybe.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

Hirdetés
hvg360 Tornyos Kata 2025. január. 07. 12:00

Vészesen terjednek a légúti fertőzések, de honnan tudjuk, hogy coviddal, influenzával vagy megfázással van-e dolgunk?

A téli időszak minden évben egyet jelent az influenzaszezonnal, és ez idén sincs másként. Magyarországon fokozódik a járványhelyzet, szinte mindenki talál a környezetében olyan embert, aki lázra vagy köhögésre panaszkodik, de még nem késő beadatni az influenza elleni védőoltást a HVG által megkérdezett szakértők szerint. Mi a különbség tünet és tünet között, és melyik légúti megbetegedés lehet igazán veszélyes? Erről is beszélt Várdi Katalin pulmonológus és Kemenesi Gábor virológus.