Autó hvg.hu 2020. december. 04. 07:45

Nem tréfál a Mercedes: 70 milliárd eurót költenek villanyautókra

Döbbenetes összeget készülnek elektromos autók fejlesztésére fordítani.

Az Daimler AG felügyelőbizottsága támogatja azt a pénzügyi tervet, amelynek keretében 2021 és 2025 között 70 milliárd eurót költenek majd villanyautós kutatási és fejlesztési projektekre, valamint az ezekhez szükséges ingatlanok és infrastruktúra létrehozása. A pénzből a legnagyobb részben a Mercedes személyautóinak elektromos változatainak fejlesztésére fognak költeni.

A nagy konkurens Audi is éppen a napokban jelentett be egy szintén komoly összegű fejlesztési csomagot, amelynek értéke 12 milliárd euró és 30 elektromos jármű létrehozását fedezi, amelyek közül 20 teljesen elektromos meghajtású lesz.

A Daimler pénzeinek egy részét elektromos teherautók projektjeire fordítják majd. A vállalatnak már vannak ilyen járművei, mint az eActros, ami egy kisebb hatótávú, városi, elektromos szállító autó.

Mercedes

Ola Källenius, a Daimler AG és a Mercedes-Benz AG igazgatóságának elnöke azt mondta, hogy a mostani lépéssel a villamosítási és digitalizációs átállást gyorsíthatják fel jelentősen.

A Mercedes egyelőre némileg hátrányban a többi prémium márkával szemben a teljesen elektromos járművek terén többek közt az egyik legnagyobb piacnak számító USA-ban. Példának okáért a Mercedes EQC modelljének értékesítését többször elhalasztották már az Egyesült-Államokban.

Daimler

Mindenesetre a straégiát elfogadták, a Mercedes egyre több modelljének érkezik az elektromos megfelelője. Így képen is látható az E-osztály elektromos megfelelője EQE néven, illetve SUV-ként az EQS modell révén, valamint a kisebb EQA és EQB típusok, és az olyan exkluzív modellek is mint az 1200 kilométeres hatótávval kecsegtető EQXX.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

Hirdetés
Vállalkozás Gyükeri Mercédesz, Rácz Gergő 2024. december. 29. 17:30

Ahol a rizs az isten és perui a spárga: a Nobuban jártunk

Lehet variálni egy felső polcos étteremlánc menüsorában, vagy az főben járó vétek? Honnét tudja egy ázsiai kulináriát szolgáló étterem beszerezni az alapanyagait Budapesten, és hogy lesz a megoldás végül Spanyolország? Ezekről és sok másról faggattuk a Nobu Budapest séfjét, Schreiner Gábort, közben azt is megkérdeztük, hogy a halak filézése közben milyen gyakran vágja meg a kezét.