A távol-keleti autót első sorban taxinak szánják.
A BYD, Kína legnagyobb elektromosautó-gyártója és világ egyik legnagyobb taxiszolgáltatója, a DiDi, közösen fejlesztett ki egy elektromos autót, amelyet taxi- és autómegosztó szolgáltatásoknak szánnak.
A kínai elektromos autó arányai és karosszériája is feltűnően hasonlít a Volkswagen ID.3-ra a német gyártó nemrégiben Magyarországon is bemutatott villanyautójára, igaz, valamivel nagyobb a németek autójánál. Bár a kínai autóiparban régi hagyománya van a nyugati autók klónozásának, el kell ismerni a D1 nem csak arról szól, hogy lemásoljanak egy jónevű modellt, és olcsóbban kínálják a saját piacukon.
A BYD D1-et egy 136 LE-s teljesítményű villanymotorral hajtja majd a kínai és egy kínai konszern akkumulátorát használják hozzá, amellyel hatótávolságát 418 kilométerre ígérik.
Chinese ride-hailing company Didi has teamed up with BYD to produce an electric-powered MPV. Called the D1, the 4390mm long, five-seater is set to be sold exclusively to Didi registered operators. It uses a 136bhp e-motor and Li-ion battery from Chongqing Fudi@BYDCompany #Didi pic.twitter.com/ChMbTEooo4
— Greg Kable (@GregKable) November 16, 2020
A taxiszolgáltató Didi szerint 550 millió regisztrált utas és 31 millió sofőr által gyűjtött adatait használták fel a D1 tervezéséhez. A kínai cég a világ egyik legnagyobb személyszállító cége évente 10 milliárd utazást szolgálnak ki – a The Verge szerint.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.