A BMW és az Audi hasonló kompaktjainak teljes értékű kihívója lett a wolfsburgiak újdonsága.
Hivatalosan bemutatkozott az új Volkswagen Golf R, amelynek révén a kompakt legújabb Golf generáció is teljessé vált. A GTD, a GTE és a GTI variánsok, valamint a Clubsport verzió után megérkezett a csúcsmodell, az R-jelű változat.
Megjelenésében sok újdonság nincs a hagyományos karosszériához képeset, leszámítva néhány apró részletet: új első és hátsó lökhárítókat, valamint a szélesebb küszöböket és sárvédőket. Látványos elem a diffúzor, és természetesen a négy kipufogócső, amelyeket opcionálisan az Akrapovic cég titán rendszerével is lehet kérni, ami 7 kiló mínuszt is jelenet a kocsi tömegében.
Nem meglepetés a motorháztető alatt a Volkswagen 2.0 literes, TSI négyhengerese, amely a GTI-ben is dolgozik. Azonban itt a teljesítménye 320 lóerő, a maximális nyomatéka 420 Nm, mindezt egy hétfokozatú DSG sebességváltón keresztül juttatják el a négy kerékhez.
A 0-100 km/h-s sebességet 4,7 másodperc alatt abszolválja, a végsebessége 250 km/h-ra korlátozott. Látványos újítás, hogy a Volkswagen úgy döntött, Drift-módot is kínál az összkerékhajtású autóhoz. Ugyanakkor ez a lehetőség csak a Performance csomagos autóknak jár, amelyek végsebessége is 270 km/h lehet, valamint még két plusz üzemmódot is tartalmaznak. Többek közt a Special nevűt, amit kifejezetten a legendás Nürburgring Nordschleiféhez fejlesztettek.
A német gyártó az új Golf R árát még nem közölte, pusztán annyit, hogy januártól már megvásárolható a modell. Mindenesetre az kijelenthető összegzésként, hogy a Volkswagen komoly konkurenciát állított a hasonló kategóriájú BMW M135i vagy az Audi S3 modelleknek.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.