Autó hvg.hu 2020. október. 14. 09:21

A Mercedes kőkemény terepjárót készített az első villanyautójából

A Mercedes EQC különleges kivitelének hasmagassága még a G-osztályét is meghaladja.

A Mercedes 2018 szeptemberében leplezte le első olyan modelljét, amelyet már a kezdetektől fogva elektromos autónak tervezett. A 2019 májusa óta gyártott EQC-nek most egy terepre kihegyezett új változata érkezett.

Mercedes

A Mercedes EQC 4x4² a megemelt futómű és a nagyobb kerekek miatt 29,3 centiméteres hasmagassággal rendelkezik, vagyis a kocsi alja és a talaj között 2,3 centiméterrel több hely van, mint az eleve terepjárásra kitalált régivágású G-osztály esetében.

Mercedes

A 285/50 R20-as terepgumikon gördülő villanyautó gázlómélysége 15 centiméterrel nagyobb lett, így már az sem okoz gondot, ha egy 40 centiméter mély vizes szakaszon kell áthaladnunk.

Mercedes

A 20 centiméterrel kiszélesített EQC 4x4² első-, illetve hátsó terepszöge 31,8, illetve 33 fokra nőtt. A tanulmányautó hajtása változatlan maradt, a 408 lóerős, 760 Nm-es villanymotor-páros egy 80 kWh kapacitású akkumulátorból nyeri a működéséhez szükséges energiát.

Mercedes

A menetteljesítmények, illetve a hatótáv változásáról nem tesznek említést a gyáriak. Az alapmodell 5,1 másodperc alatt gyorsul fel 0-ról 100-ra, 180 km/h a végsebessége és 330 kilométer körüli a gyakorlati hatótávolsága.

Mercedes

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

Hirdetés
Itthon hvg.hu 2025. január. 09. 14:00

Szabó Andrea szociológus a Fülkében: Magyar Péter nem érte el a Fidesz magszavazóit, stabil a tábor

Videóra vált podcatsunk, a Fülke. A hangban követne bennünket, az a megszokott streamingfelületeken továbbra is megtalál minket, de most már a YouTube-on videóban is kint lesznek adásaink. Az új évad első részében Szabó Andrea szociológust kérdezte a Rogánt ért amerikai szankciókról, a Fidesz fiatalokat célzó stratégiájáról és többek között Magyar Péter dilemmáiról Kacskovics Mihály Béla.