Autó MTI 2020. június. 06. 08:58

A BKK szerint kezdenek beindulni az új kerékpársávok

A közlekedés központ adatai alapján naponta 2500-3000-en használják például a Nagykörúton kialakított nyomvonalat.

Egyre többen veszik igénybe a fővárosban kialakított új kerékpársávokat; a forgalmi adatok szerint a Nagykörút lett mára Budapest egyik leggyakrabban használt bringás útvonala - tartalmazza a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) közleménye.

A tájékoztatás szerint a nagykörúti kerékpársáv forgalma mindössze néhány nap alatt elérte a több mint egy évtizede meglévő - a biciklivel közlekedők számára már jól ismert és gyakran használt - Múzeum körúti biciklisáv forgalmát.

A friss adatok szerint naponta 2500-3000-en bicikliznek itt, ezzel a Nagykörút Budapest egyik legforgalmasabb kerékpáros útvonalává vált - teszik hozzá.

A közlés szerint a Nagykörúthoz hasonlóan a Bartók Béla út is erős kerékpáros forgalmat bonyolít. A mérések alkalmával ez az útvonal is rendszeresen meghaladta a kiskörúti kerékpársávon mért számokat. Az elmúlt hetekben voltak olyan napok, amikor a Bartók Béla úton közlekedő járművek közül minden negyedik bicikli volt.

Felidézik, a fővárosi önkormányzat még március végén döntött arról, hogy új kerékpársávokat alakít ki Budapesten.

A munka április elején a Bartók Béla úton kezdődött, amit a Tétényi út, az Üllői út, a Nagykörút, majd a Villányi út követett.

A fejlesztésekkel megvalósuló mintegy 20 kilométernyi új kerékpársáv nem csak a hossza miatt kiemelten fontos. Az új sávok jellemzően a leginkább hiányzó szakaszokat pótolják, így a korábban széttöredezett budapesti kerékpárforgalmi főhálózat összefüggőbbé, gyorsan és kényelmesen használhatóvá vált - írják. Ennek köszönhetően a járványhelyzetből visszatérő közlekedők közül sokan nem az autót, hanem a kerékpárt választották - teszik hozzá.

Arról, hogy az új kerékpársávok közül melyik lesz ideiglenes, és melyik marad meg végleg, várhatóan a nyár végén, csaknem félévnyi tapasztalat alapján születik majd döntés - tartalmazza a közlemény.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

Hirdetés