A bajorok két legyet ütnek egy csapásra, az új gázolajos motorok nagyobb dinamikát biztosítanak szerényebb károsanyag-kibocsátás mellett.
A BMW egy új soros 3 literes 6 hengeres dízelmotorról rántotta le a leplet, mellyel első körben a hátsó- és összkerékhajtású, normál- és nyújtott tengelytávú 730d modell esetében találkozhatunk majd.
A 48 V-os lágyhibrid technikával és 11 lóerős villanymotorral kiegészített gázolajos turbómotor 286 lóerős teljesítményű, vagyis 21 lóerővel erősebb az elődjénél. Ezzel párhuzamosan a csúcsnyomaték 620-ról 650 Nm-re növekedett, ami ráadásul nem 2 000-es, hanem már 1 500-as percenkénti fordulatszámtól elérhető.
Az elődjénél tisztább működésű és alacsonyabb fogyasztású (4,7-4,9 l/100 km) új 730d hátsókerék-hajtású alapmodellje az eddigi 6,1 helyett 5,9 másodperc alatt gyorsul fel álló helyzetből 100-as tempóra. Az összkerekes kivitel esetében a 0-100-as sprintideje 5,8-ról 5,6 másodpercre csökkent.
Az új 30d erőforrás a 7-es sorozaton kívül az X3-as, X4-es, X5-ös és X6-os SUV modellekben is elérhető lesz, xDrive30d típusjelzéssel.
Ugyancsak megújult a 40d motor, mely ugyancsak soros 3 literes 6 hengeres egység teljesítménye 320-ról 340 lóerőre nőtt, miközben a nyomaték 680-ról kereken 700 Nm-re emelkedett. Az új motorral felvértezett 740d xDrive 0-100-as gyorsulása 5,2 másodpercről 5 másodpercre javult, fogyasztása pedig 5,2-5,4 literre csökkent. A 7-es sorozaton kívül az X3 M40d, az X4 M40d, és az X7 xDrive40d is meg fogja kapni az új erőforrást.
Az 50d-t nem fejlesztették tovább, ez a jelenleg még elérhető négyturbós csúcsmotor a korábbi híradások szerint bonyolultsága miatt ki fog kopni a kínálatból. Emlékeztetőül, a 400 lóerős és 760 Nm-es 3 literes dízelmotorral szerelt 750d xDrive 4,6 másodperc alatt katapultál 0-ról 100-ra.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.