A koronavírus miatt késve indulhat be a Mach-E sorozatgyártása, emiatt az öreg kontinensre várhatóan csak 2021-ben érkeznek meg az első autók.
A Ford tavaly novemberben leplezte le a Mustang Mach-E-t, a legendás amerikai Mustang izomautó nevével fémjelzett, tisztán elektromos hajtásláncú szabadidő-autót. A vállalat eredetileg azzal számolt, hogy az újdonság májusban sorozatgyártásba kerül, ám a koronavírus-járvány miatt ez várhatóan júniusra vagy júliusra tolódik.
Emiatt a gyártó az elmúlt napokban több európai országban is arról értesítette az előrendelőket, hogy a korábbi ígéretekkel ellentétben nem idén év végén, hanem csak 2021 elején kapják meg az autóikat. Ilyen értesítést kaptak többek között a francia, holland és brit megrendelők is. Az amerikai piaci debütálást várhatóan nem érinti a késés, az ottani megrendelők előreláthatólag még az idén bepattanhatnak új Mustang villanyautóikba.
A jól felszerelt és az Egyesült Államokban 59 900 dollárba (19,3 millió forint) kerülő Ford Mustang Mach-E First Edition 338 lóerős teljesítményt, illetve 565 Nm-es nyomatékot szabadít rá a négy kerékre, ami 5 másodperc körüli 0-100-as gyorsulást tesz lehetővé.
Kipróbáltuk a Mustang Mach-E-t, a Ford elektromos kirakatautóját
A Mustang nevet választotta legújabb elektromos SUV-jának a Ford, ráadásul még a szintén híres „Mach" nevet is ellőtték rá. Merész, mondtuk elsőre. A Mach-1 volt ugyanis a Mustangok abszolút csúcsváltozata, amelynek már önmagában a neve is a hangsebességre utal. Ennek a legendának kellene tehát most megfelelni.
A 19 colos kerekeken gördülő, 98,8 kWh-s akkumulátorral szerelt villanyautó egy feltöltéssel nagyjából 430 kilométeres távolságot képes megtenni a szigorú amerikai EPA-szabvány szerint, ami azt jelenti, hogy az autó ezt a hatótávot a gyakorlatban is képes lesz hozni.
Ennél olcsóbban, 43 895 dollárért (14,1 millió forint) is lehet majd Mustang Mach-E-t kapni, ennyibe kerül ugyanis a 258 lóerős és 370 kilométeres EPA-hatótávolságú, hátsókerék-hajtású alapmodell, amely felár ellenében összkerékhajtással is rendelhető.
A csúcsot a 60 500 dolláros (19,5 millió forint) GT jelenti, amely 459 lóerős teljesítményű, 830 Nm nyomatékú, illetve összkerekes modell elsősorban 3,5 másodperces 0-100-as szintidejéről, illetve 400 kilométeres hatótávjáról ismerszik meg.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.