Innentől kezdve tényleg csak az egyedi dizájnban mutatkozna meg, hogy melyik autó melyik márkáé.
Az elektromos autózás azért is jelentett forradalmi változást az autóépítésben, mert sokkal egyszerűbben megoldható egy e-autó alapjait létrehozni, mint egy hagyományos motorúét. Azt a platformot pedig, amelyet egy izraeli startup és a futóműveiről ismert japán KYB nevű cég készített közösen, lényegében bármilyen elektromos személygépkocsi alapjának fel lehet használni.
Az alap leginkább egy gördeszka lapjához hasonlít, amelyben az akkumulátorok és a hajtás is ott van a kerekek agyában. Bár hasonló rendszereket már láthattunk, ebben az esetben a teljes felfüggesztést is magában foglalja a kompakt váz. Mindez olyan szabadságot enged bármilyen felépítmény ráillesztéséhez, amire nem nagyon van példa.
Az REE a fentieken túl az elektronikus kormányművet is az alapba integrálja – olyat, amelynél egyáltalán nincs fizikai kormányszerkezet, a kormányzás csak elektromos jelek alapján történik mint a repülőgépeknél. Így pedig végképp nem marad más feladata az autógyártóknak mint saját formaviláguk szerint megalkotni a kabinteret és a jármű külső dizájnját.
A cég szerint egy-egy ilyen alváz alig 18 perc alatt kicserélhető egy autó alatt.
A teljesen sima járműalap a helykihasználás szempontjából is nagyon kedvezőnek tűnik. Ez a fajta építési mód leginkább sima városi utakon közlekedő és önvezető járművek számára lehet jó megoldás, a futómű viszonylagosan kötött helyzete miatt, amelyben a motorok is vannak.
Az izraeli ötlet túlmutat a jelenlegi gyártási procedúrákon is, az ötletgazdák ugyanis nem akarnak saját gyárat építeni, hanem a kiajánlják a rendszert olyan cégeknek, amelyeknek felesleges kapacitásaik vannak, például a Toyotának és a Mitsubishinek.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.