Autó hvg.hu 2020. május. 07. 11:33

150 lóerős lesz a leggyengébb Skoda e-SUV, míg a csúcs 306 lóerős

Hamarosan érkezik a Skoda Enyaq iV SUV, amelyből ötféle variáns lesz, a legnagyobb hatótávja 500 kilométer egy feltöltéssel.

A csehek egyik legfontosabb újdonsága az Enyaq, egy elektromos SUV. A kocsi a Volkswagen-konszern elektromos autókra fejlesztett (MEB) platformjára épülő közepes méretű szabadidő-autó, nagyjából akkora, mint egy Skoda Kodiaq: 4,6 méter hosszú és 2,7 méteres a tengelytávja. A csomagtartójának térfogata 585 liter.

A most nyilvánosságra került fényképeken és videón álcázott prototípus látható, amely azért feltűnően hasonlít a VW ID.4-hez a Volkswagen Tiguan elektromos megfelelőjéhez. Mostanra az is ismertté vált, hogy a Skoda Enyaq iV Mlada Boleslavban fog készülni, így ez lesz az első olyan modellje a MEB-platformnak, amelyet Németországon kívül gyártanak.

A modellt sokféle variációban lehet majd megvásárolni. az alap egy 55 kilowattórás akkumulátorral szerelt változat a hátsó tengelyen elhelyezett motorral, ami 148 lóerős és 340 kilométer a hatótávja egy feltöltéssel.

Az iV 60 jelű modellben már 180 lóerős a motor és 62 kilowattóra kapacitású az akku, 390 kilométeres hatótávval. A szintén hátsókerék-meghajtású iV 80-ban 82 kilowattóra kapacitású akkumulátoregység van, amely egy 204 lóerős motort táplál. Ennek hatótávja 500 kilométer.

Skoda
Skoda

Készül két összkerék-hajtású verzió is: a 80X jelű és a vRs; indkettő a 82 kWh-s akkumulátorral, de számottevően nagyobb, 265 és 306 lóerős teljesítménnyel A hírek szerint ez a két modell így is 460 kilométerre elegendő hatótávval rendelkezik majd.

A Skoda Enyaq iV várhatóan ebben az évben debütál, az áráról még nem sokat tudni, de manapság egy jobban felszerelt Kodiaq ma 34 ezer euró környékén van, ami 11,9 millió forintot jelent.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

Hirdetés
Élet+Stílus Galicza Dorina 2024. december. 28. 20:00

Elillant történelem és babonamentes tűzvédelem – megnéztük a felújított Notre Dame-ot

Párizs székesegyháza fényesebben ragyog, mint valaha, de az évszázadok alatt felhalmozódott kosszal együtt mintha a történelmét is lemosták volna róla. Bár a felújítás még nem ért véget, ha a belső tér már nem változik, akkor az évtizedek múlva sebtében idelátogató turista azt se fogja tudni, mi történt az elmúlt öt évben a templom körül.