Autó hvg.hu 2020. május. 13. 15:21

Kisbusz nem nagyon lehet menőbb: villanymotort kapott egy 1966-os VW Bulli

Az 54 éves T1-esből kiszerelték a régi benzinmotort, melynek helyét egy e-up villanymotorja vette át.

A Volkswagen 1950-ben dobta piacra a T1-es kisbuszt, mely alig 4,3 méter hosszú típus egészen 1967-ig gyártásban maradt. A mellékelt fotókon látható kiváló állapotú T1 Samba a gyártás végén, 1966-ban látta meg a napvilágot, és nemrégiben "szívátültetésen" esett át.
VW

A 44 lóerős és 102 Nm-es produkcióra képes 1,5 literes 4 hengeres boxermotort kiszerelték hátulról, helyére pedig egy a Volkswagen e-up elektromos városi kisautóból érkezett 83 lóerős, illetve 212 Nm-es villanymotor került.

VW

A hagyományos váltó nélküli kisbusz a beavatkozásnak köszönhetően sokkal jobban gyorsul, a végsebessége pedig 105-ről 130 km/h-ra nőtt.

VW

A 45 kWh kapacitású akkumulátor mintegy 200 kilométeres hatótávolságot biztosít, és 2,3-22 kW-os AC-, valamint 50 kW-os DC-töltővel táplálható. Utóbbi esetében egy 0-80 százalékos töltés akár 40 perc alatt letudható.

VW

A teljeskörűen modernizált elektromos VW T1 Samba átépítése 65 ezer euróba (22,8 millió forint) került. A közelmúltban hasonló átalakításon esett át egy kicsit újabb, T2-es változat is, melybe az elektromos Golf hajtásláncát szerelték.

VW

 

VW
VW

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

Hirdetés