Autó hvg.hu 2020. május. 05. 16:14

A BMW-kben a legnépszerűbb az óratekerés

Egy hazai felmérés szerint a használt autók legalább harmadát adják el hamis kilométeróra-állással.

A carVertical cég a gépjárművek előéletéről készít adatbázist, és most közzétett néhány hazai statisztikát mintegy 600 ezer jármű alapján. A cég szerint a Magyarországon általuk regisztrált kilométeróra-csalások átlagos mértéke eléri a 49 336 kilométert, vagyis a tisztességtelen kereskedők úgy próbálják eladni például a 200 000 km-t futott autót, mintha az csak 150 000 km-t tett volna meg. Ugyanakkor ez még mindig alacsonyabb, mint az EU-s átlag, ahol 56 836 kilométer az adatok szerint a "visszatekerés" jellemző mértéke.

Kiderült az is, hogy egyértelműen a BMW-k esetében csalnak a legtöbbször. A kilométerórával kapcsolatban elkövetett csalások 24,2 százaléka ezt a gyártmányt érinti – írja az oldal közleménye. Megjegyzik, hogy a BMW-modellek gyakrabban fordultak meg az átlagosnál a karosszériajavító műhelyekben is. Ugyanakkor a Mercedes-Benz-sofőrök költenek legtöbbet javítási munkálatokra. Körülbelül 1 200 000 forintot áldoznak erre a célra.

A visszatekert óra nemcsak csalás, de megnehezíti, hogy kiderüljön: sort kellett volna-e keríteni egy különösen fontos karbantartási munkálatra (például a vezérműszíj cseréjére), vagy ez még várat magára – mutat rá Arnas Vasiliauskas, a carVertical innovációs és termékrészlegének vezetője.

A kilométeróra-csalások másik következménye, hogy 15-20 százalékkal emelik meg illegálisan az autók árát. Magyarországon a népszerű gyártóktól származó használt autók átlagos ára 2 085 661 forint, tehát a vevő legalább 300 000 forinttal fizet többet a csalóknak.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

Hirdetés
hvg360 Lőrincz Tamás 2025. január. 06. 06:30

A választás időpontjánál is fontosabb, telik-e osztogatásra a Fidesznek, miközben a kilátásoknál csak a közhangulat rosszabb

A Tiszának az előrehozott választás témájának napirenden tartása – ezzel együtt leginkább annak elkerülése – mellett a pártépítés lesz a legfőbb feladata 2025-ben, a Fidesznek pedig a gazdaság felpörgetése és saját táborának megtartása. Mi vár a magyar politikára és a választókra a most kezdődő évben?