A német vállalatnak megvan az a platformja, amivel tucat számra jöhet ki az újabb és újabb elektromos modellekkel.
A Volkswagen tíz éves terve szerint 2029-re 20 millió legyártott elektromos autónál kellene tartsanak, amihez 33 milliárd eurót mozgósít a vállalat ezen időszak alatt. Ennek fényében nem meglepő, hogy komoly tempóban kívánják piacra dobni egymás után az elektromos modelljeiket.
60 milliárd eurós erődemonstrációt jelentett be a Volkswagen
Olyan összeget költenek majd elektromos autók fejlesztésére, amivel nem nagyon tud más piaci szereplő versenyezni.
A meglepő sokkal inkább az, hogy jelenleg még az első új – MEB nevű – kifejezetten elektromos autók számára készült platformjuk első modellje a Golf méretű ID.3 bevezetése is nehézségbe ütközik. Mindeközben érkezik az ID.4 nevű autó is, amely lényegében egy Tiguan méretű elektromos szabadidő-autó lesz és mint ilyen, talán még fontosabb újdonság, mint az ID.3.
Mindkét típus lényegében ugyan olyan hajtást kap, azzal a nagy különbséggel, hogy az ID.4-ben akár két motor is lehet, amellyel összkerékhajtású is lehet a jármű, sőt alkalmas egy sportosabb modell bevezetésére is.
Az alap ID.4 egyébként szintén csak egymotoros, 201 lóerős lesz, 310 Nm-es nyomatékkal a hátsó tengelyén, a jóval drágább, kétmotoros hajtású variáns viszont máris 302 lóerős és 450 Nm-es nyomatékú motoregységet kap. A hatótávja az ID.4-nek a legnagyobb akkumulátor-csomaggal szerelt modellek esetében 500 kilométer lesz egy feltöltéssel.
Ez lehet a képeken látható modell, amelyet egyes források ID.4 GTX, míg máshol ID.5 néven emlegetnek és 2021-ben lehet legkorábban a bemutatója.
A formás elektromos kupé, ami a praktikus ID.3 és ID.4 mellé némi izgalmat is hozhat a Volkswagen dizájnjában biztosan elfér majd a palettán, mert manapság a volumenmárkáknál is egyre divatosabb a BMW X6 által indított és hivatalosan sportos kupé szabadidőautóként (SAV) emlegetett csoport.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.