Másfél évtizede volt, hogy az 1001 lóerős Veyronnal először száguldottak 400 km/h feletti tempóval.
A Volkswagen konszern vezetőségében 2001-ben született meg a döntés arról, hogy készítenek egy minden korábbinál gyorsabb hipersportkocsit. A később Bugatti Veyron névre keresztelt modell első működőképes prototípusa 2003 augusztusában készült el, 2005-ben pedig a végleges változat is feltűnt a színen.
2005. április 19-én a Bugatti tesztpilótája azzal a céllal ült be az egyik Veyron kormánya mögé, hogy átlépje a lélektani 400 km/h-s határt. Ez sikerült is, a 16 hengeres, nyolc literes, négy turbós benzinmotor 1001 lóerős teljesítménye, illetve 1250 Nm-es nyomatéka elég volt a 407 km/h eléréséhez.
Azóta eltelt tizenöt esztendő, és a Bugatti nemrégiben már a 490 km/h-s határt is átlépte a Veyron utódjának, a Chironnak egy különleges kivitelével. Andy Wallace egész pontosan 490,484 km/h sebességet ért el egy 1500-ról 1600 lóerőre tuningolt és 25 centiméterrel megnyújtott Chrion Sporttal.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.