45 éve látott napvilágot a W116-os széria zászlóshajó kategóriás kivitele.
A Mercedes 1972-ben mutatta be a W116-os modellt, mely elsőként viselte magán az S-osztály típusjelzést. Az 1980-is gyártásban maradt típusból 45 éve, 1975 tavaszán látott napvilágot az abszolút csúcsmodell, a 450 SEL 6.9.
A motorháztető alatt a 300 SEL 6.3-ból származó V8-as benzinmotor 6,9 literre, pontosabban 6 834 köbcentiméteresre növelt lökettérfogatú változata kapott helyet, mely percenkénti 4 250-es fordulatszámon 286 lóerős teljesítményt ad le. Az 550 Nm-es csúcsnyomaték 3 000-es fordulatszámon ébred.
Mindez elegendő ahhoz, hogy a hatalmas karosszériájú és 1 935 kilogramm tömegű luxusautó 7,4 másodperc alatt letudja a 0-100-as gyorsulást, illetve, hogy a végsebessége elérje a 225 km/h-t. Az átlagfogyasztást 100 kilométerenként 22 literben jelölte meg a gyártó.
A 215/70 VR 14-es gumikkal szerelt 450 SEL 6.9 alapára 69 930 német márka volt akkor, amikor a 280 S alapmodellért 28 848 márkát kértek el.
Alapáron járt a klíma, a központi zár, a tempomat, a hidropneumatikus felfüggesztés, az elektromos ablakemelő és a fényszórómosó. Az elektromos mozgatású napfénytető 988 márkába, a Becker autótelefon pedig 13 542 márkába került.
A háromfokozatú automataváltós Mercedes 450 SEL 6.9-ből 1975 és 1980 között 7 380 példány készült.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.