Öt hét szünet volt a cseh autógyártónál, a BMW-nél pedig bejelentették a menetrendet az újraindításra.
Hétfőtől fokozatosan újraindítja a gyártást a Volkswagen leányvállalata, a Skoda – erősítette meg a német dpa hírügynökségnek a cseh autógyár szóvivője. A koronavírus-járvány megfékezésére hozott korlátozó intézkedések miatt március 18. óta állt a termelés a Skoda központi Mlada Boleslav üzemében, valamint a két másik csehországi telephelyen, a Vrchlabi és a Kvasiny üzemekben. A Skoda 33 ezer alkalmazottjával az egyik legnagyobb munkaadó Csehországban, tavaly 1,24 millió autót gyártottak.
A termelés újraindításához a Skoda több mint 80 pontból álló higiéniai intézkedéscsomagot léptetett életbe, az üzemekben kötelező a szájmaszk viselése és a fertőtlenítés.
A magyar Audi után hamarosan a Mercedes-gyár is újraindul
Az eddig tervezettnél hat nappal később, de a hónap végén részlegesen újraindulhat a munka a kecskeméti Mercedes-gyárban. Az Audi győri üzemében a közel 13 ezer dolgozóból nagyjából százan álltak munkába egyetlen gyártósornál, ott a hét végén kezdődhet meg a munka még egy összeszerelő soron, a járműgyárat pedig még egy héttel később indíthatják be.
Eközben a BMW is bejelentette, hogy a koronavírus-járvány miatti két hónap kényszerszünet után május 4-étől fokozatosan újraindítja a termelést gyáraiban. Egy héttel később a BMW legnagyobb európai üzemében, az alsó-bajorországi Dingolfing lévő gyárban, valamint Mexikóban indítják újra a gyártósorokat. Münchenben, Lipcsében és Regensburgban, az angliai Oxfordban legkorábban május 18-án veszik fel ismét a munkát, a piaci fejleményektől függően.
A dingolfingi gyárban, ahol az Ázsiában nagy népszerűségnek örvendő luxusmodelleket szerelik össze, egy műszakban indul el a termelés. Elővigyázatosságból a munkavállalóknak arcmaszkot kell viselniük, és egymástól meghatározott távolságban kell maradniuk.
A német konszern értékesítése január-márciusban éves összevetésben 20,6 százalékkal csökkent, csak 477 ezer autót értékesítettek a BMW, Rolls-Royce és Mini márkákból. Kínában az eladások 31 százalékkal, Európában 18 százalékkal, az Egyesült Államokban pedig 17 százalékkal csökkentek.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.