A Taycan Turbo S nem a nagy hatótávról, hanem sokkal inkább az elképesztő menetdinamikáról szól.
A Porsche ősszel leplezte le első villanyautóját, a többféle kivitelben készülő Taycant. A legerősebb modell a Turbo S, mely hiába nyom 2 370 kilogrammot a mérlegen, 761 lóerős teljesítménye, illetve 1 050 Nm-es nyomatéka igen komoly menetdinamikát kölcsönöz neki.
A MotorTrend nemrégiben alaposan letesztelte a Taycan Turbo S-t, melyről kiderült, hogy a negyedmérföldes gyorsulást alig 10,47 másodperc alatt letudja. Ami nemcsak a nagy teljesítménynek, hanem az egyedi kétfokozatú váltónak és a fejlett összkerékhajtásnak is köszönhető.
Összehasonlításképp, a Ludicrous+ módba kapcsolt Tesla Model S P100D a korábbi mérések során 10,51 másodperc alatt abszolválta a negyedmérföldes távot. Érdekesség, hogy míg a 2 220 kilogrammos Tesla 200 km/h-val haladt át a célvonalon, addig a 100 kilogrammal nehezebb Porsche ugyanitt már 209 km/h-val száguldott.
A MotorTrend adatbázisában mostantól a Porsche Taycan Turbo S a legjobban gyorsuló elektromos autó, mely az összesített toplista előkelő 12. helyén található. Az abszolút csúcsot az 1585 kilogrammos, hátsókerékhajtású hibrid Ferrari LaFerrari tartja, ami 9,74 másodperc alatt és mintegy 238 km/h sebességgel érte el a negyedmérföldes jelzést.
Az 1 610 kilogrammos és összkerekes Porsche 911 Turbo S 10,483 másodperces negyedmérföldes idejével hajszálnyival lassabb a Porsche Taycan Turbo S-nél.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.