Autó hvg.hu 2020. január. 08. 07:59

Tisztán elektromos és nagyon menő ez az 1960-as VW kisbusz

A készítők nem tettek mást, mint halk villanymotorra cserélték az oldtimer zajos belsőégésű motorját.

A Volkswagen T2, más néven VW Typ 2, vagy ahogy a legtöbben ismerik, a Bulli 1967-ben látta meg a napvilágot, mint a német gyártó második generációs kisbusza. A Németországban 1979-ig, Braziliában viszont egészen 2013-ig gyártott ikonikus járgány 1,6, 1,8 és 2 literes boxermotorral készült, illetve a 70-es években néhány elektromos példányt is gyártottak belőle.

És nemrégiben egy újabb ilyen, lokálisan zéró károsanyag-kibocsátású régi-új Bulli is napvilágot látott. Történt ugyanis, hogy a Volkswagen amerikai részlege megbízta az elektromos autóátalakítással foglalkozó EV Westet, hogy készítsen egy modern villanyos hajtásláncú T2-est. És ez lett a végeredmény:

VW
VW

A fejlesztők egy 2017-es Volkswagen e-Golfot használtak donorként, és annak 136 lóerős villanymotorját beszerelték a 60 lóerős négyhengeres benzines egység helyére. A benzintankot pedig a Golf 35,8 kWh kapacitású akkumulátorára cserélték, mely mintegy 200 kilométeres hatótávot tesz lehetővé.

Arról nem szól a fáma, hogy a menetteljesítmények mennyit javultak, de biztosak lehetünk benne, hogy az új szívet kapott Bulli fürgébb mint valaha.

VW

 

VW
VW
VW
VW

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

Hirdetés
Élet+Stílus Galicza Dorina 2024. december. 28. 20:00

Elillant történelem és babonamentes tűzvédelem – megnéztük a felújított Notre Dame-ot

Párizs székesegyháza fényesebben ragyog, mint valaha, de az évszázadok alatt felhalmozódott kosszal együtt mintha a történelmét is lemosták volna róla. Bár a felújítás még nem ért véget, ha a belső tér már nem változik, akkor az évtizedek múlva sebtében idelátogató turista azt se fogja tudni, mi történt az elmúlt öt évben a templom körül.