A töltési idő és a hatótáv nagyon is rendben van, most már "csak" a töltési infrastruktúrán lenne mit javítani.
Új rekord született a sorozatgyártású üzemanyagcellás személyautók hatótávolságát illetően: egy Hyundai Nexóval feltöltés nélkül 778 kilométeres távot tettek meg. Az utazás a franciaországi Sarreguemines-ben kezdődött és Dugny-ban ért véget, ráadásul a megérkezéskor a fedélzeti számítógép szerint további 49 kilométert meg lehetett volna még tenni a Bertrand Piccard által vezetett, 163 lóerős kocsival.
Az üzemanyagcellás autók működése roppant egyszerű: fordított vízbontással hidrogént és oxigént vegyítenek, ennek eredményeként áram és víz keletkezik. Előbbi hajtja a villanymotort, utóbbi pedig kicsöpög az útra.
A rendszernek egy alig 1-2 kWh kapacitású pufferakkumulátorra van szüksége, szemben a villanyautók 30-100 kWh-s gigászi telepeivel. A 700 baros, vagyis hatalmas nyomású hidrogén egy rendkívül ellenálló tartályban található.
A hidrogénfeltöltés nagyjából ugyanolyan gyors lehet, mint egy normál benzines, vagy gázolajos autó megtankolása. Komoly negatívum azonban, hogy Magyarországon jelenleg egyetlen benzinkúton sem árulnak hidrogént, és egyelőre Európa-szerte is csak ritkán lehet találkozni hidrogén-töltőállomásokkal.
A Toyota üzemanyagcellás autójáról, a Mirairól nemrégiben készített részletes tesztünk itt olvasható, korábban pedig a hasonló meghajtású Honda Clarity Fuelcellt is volt szerencsénk alaposan kipróbálni.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.