Most először fordult elő, hogy a világpiacon csökkentek a tisztán elektromos és plugin hibrid eladások.
Az idei esztendő harmadik negyedévében az új személyautók világpiacán mintegy 8,8 százalékkal csökkent a teljesen elektromos, illetve részben elektromos, plugin hibrid modellek eladása, amire az elmúlt öt esztendőben nem volt példa. A PwC adatai szerint a villanyautók esetében 2,8 százalékos a visszaesés az előző esztendő hasonló időszakához képest, a plugin hibridek esetében pedig 23,8 százalékkal csökkentek az eladások.
A visszaesés egyik oka, hogy a negyedév során a kínai kormányzat megvágta a környezettudatos autókra adott állami kedvezményeket. Ennek következtében a hatalmas lakosságú országban 15,7 százalékkal csökkentek a villanyautó eladások, a plugin hibrid, illetve hibrid szektorban pedig 27,3, illetve 20 százalékos visszaesést regisztráltak.
Az Egyesült Államokban a harmadik negyedévben 15,5 százalékkal kevesebb elektromos autót adtak el, mint az előző esztendő hasonló időszakában, ezzel párhuzamosan pedig 29,8 százalékkal csökkentek a plugin hibrid eladások. Az amerikai vásárlók imádják a nagyméretű SUV-okat, de ebben a kategóriában a helyi piacon egyelőre kevés a valamilyen szinten villanyosított modell.
Európában más a helyzet. Az öreg kontinens öt legnagyobb piacán, az Egyesült Királyságban, Franciaországban, Olaszországban Németországban és Spanyolországban, illetve Norvégiában és Hollandiában átlagosan 100 százalékkal javultak a villanyautó eladási mutatók.
Dél-Koreában egy év alatt 5,6 százalékot javultak az eladások, vagyis lényegében stagnál a piac. Koreában nagyobb az elektromos autók részesedése, mint Európában, de még itt is csak körülbelül 5 százalékot tesznek ki ezek a lokálisan zéró károsanyag-kibocsátású járművek.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.