A Hyundai elkészítette első olyan versenyautóját, amely 100 százalékban elektromos hajtásláncú.
A WTCR-sorozatban Hyundai i30 N-nel versenyző Michelisz Norbert nemrégiben azt nyilatkozta, hogy bár 2020-ban még egész biztosan benzinmotoros kocsit fog vezetni, az azt követő évben adott esetben kipróbálna egy elektromos versenyautót. Valami olyasmit, mint amivel a Hyundai most előrukkolt:
A Frankfurti Autószalonon leleplezett Hyundai Veloster N ETCR könnyen kikövetkeztethető módon az ETCR-sorozatban, vagyis az elektromos túraautók jövőre induló bajnokságában áll majd rajtvonalhoz. A 350 lóerős 2 literes 4 hengeres turbós benzinmotor helyett ezúttal egy igen potens villanymotort találunk a kocsiban, melynek specifikációit egyelőre sajnos még sűrű homály fedi.
Érdekesség, hogy a lokálisan zéró károsanyag-kibocsátású motor nem elöl, hanem középen kapott helyet, és a hátsó kerekeket hajtja. A Hyundai Veloster N ETCR tesztelése szeptember második felében kezdődik meg.
A Seat tavaly leleplezett hasonló versenyautója, a Cupra e-Racer alaphangon 400 lóerős, de rövid ideig akár 680 lóerőt is le tud adni. A 65 kWh kapacitású és 450 kilogramm tömegű akkumulátorral szerelt járgány 3,2 másodperc alatt lő ki állóhelyzetből 100-as tempóra, a végsebessége 270 km/h.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.