A nagy teljesítményű sportmodell fogyasztását és károsanyag-kibocsátását lágyhibrid-rendszer hivatott csökkenteni.
Míg az elődmodell 560 lóerős és 700 Nm-es nyomatékú volt, addig az új jövevény 48 V-os lágyhibrid-rendszerrel kiegészített biturbó V8-as erőforrása már kereken 600 lóerős, és ehhez nem kevesebb, mint 800 Nm-es nyomaték társul.
Az új RS7 3,6 másodperc alatt lő ki állóhelyzetből 100-as tempóra (előd: 3,9 másodperc). A végsebesség alaphelyzetben 250 km/h, de a Dynamikpaket, illetve a Dynamikpaket plus megrendelésével 280, illetve 305 km/h-ra tolható ki az elektronikus leszabályozás felső határa.
A hibrid rendszernek köszönhetően az Audi szerint 100 kilométerenként mintegy 0,8 liter benzin spórolható meg, többek közt oly módon, hogy 55-160 km/h között akár 40 másodpercig is gurulhatunk kikapcsolt motor mellett. Ezenkívül a 12 kW-os rekuperálás, illetve a részterhelésnél aktivizálódó hengerlekapcsolás mellett sem mehetünk el szó nélkül.
Az Audi RS7 alapáron összkerékhajtású és légrugós adaptív felfüggesztésű. A 21-22 colos felniken gördülő újdonság forgalmazása a jövő év elején kezdődik meg, az alapár várhatóan 125 ezer euró (39,3 millió forint) magasságában fog alakulni.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.