Nem, ez kivételesen nem egy kétkerekű Vespa, hanem egy parányi olasz személyautó.
Az általunk a nemrégiben Zánkán megrendezett 2019-es Vespa Világtalálkozón szemügyre vett Vespa 400-at az olasz Piaggio cég rendelésére a francia ACMA-nál gyártották. Fourchambaultban 1957-től 1961-ig zajlott a típus gyártása, ezen időszakban körülbelül 30 ezer példány készült a nem túl nagy Fiat 500-asnál is kisebb járgányból.
A hátrafelé feltekerhető vászontetőt kapott mikroautó mindössze 2,85 méter hosszú, 1,27 méter széles, illetve 1,25 méter magas. Az 1,69 méteres tengelytávolságú Vespa 400 alig 360 kilogrammot nyom a mérlegen és 10 colos kerekeken gördül.
A kéthengeres, kétütemű, léghűtéses 393 köbcentiméteres benzinmotor hátul keresztben van beépítve. A 13-14 lóerős teljesítményű, hátsókerék-hajtású apróság 95 km/h végsebességre képes, amit állóhelyzetből körülbelül 25 másodperc alatt lehet elérni vele. A 23 literes üzemanyagtartályú típust három-, illetve négyfokozatú kéziváltóval szerelték.
A Vespa 400 nem aratott túl nagy sikert, ugyanis az 50-es évek végén késve érkezett meg a mikroautók európai piacára, mára pedig igen kevés működőképes példány maradt fenn belőle.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.