Nincs ennél régebbi autó, melyen ott virítana a Porsche név, ennek megfelelően várhatóan sok-sok millió euró ellenében cserél majd gazdát a 80 éves sportkocsi.
A legelső Porsche 1939-ben látta meg a napvilágot, a neve pedig egyszerűen csak annyi, hogy "Type 64". A cégalapító Ferdinand Porsche a 30-as évek végén azt a feladatot kapta a német vezetéstől, hogy készítsen egy olyan autót, mely rajthoz állhat az 1939 szeptemberében megrendezendő 1 500 kilométeres Berlin-Róma versenyen. És így jött létre a KdF Wagenre, vagyis a későbbi Bogárra épülő Type 64.
A nácik ily módon egyrészt a német autópályát, az Autobahnt, másrészt a német autógyártást kívánták népszerűsíteni. 1939-ben azonban kirobbant a második világháború, ami miatt elmaradt a Berlin-Róma autóverseny, viszont a három elkészült Porsche Type 64 egyike mind a mai napig fennmaradt. És ez a kocsi az RM Sotheby's augusztusi Monterey-i árverésén talál majd új gazdára.
A későbbi Porschék vonalvezetésével rendelkező autó igen áramvonalas és nagyon könnyű karossziériát kapott. A mozgatásáról egy hátul elhelyezett 1 literes léghűtéses boxermotor gondoskodik, mely ugyan csak 32 lóerős, mégis 170 km/h körüli végsebesség elérését teszi lehetővé. A Porsche Typ 64 különlegességét jól mutatja, hogy még a gyártó zuffenhauseni múzeumában kiállított példány is csak egy másolat.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.