A legendás busz a felvételek tanúsága szerint egészen jó állapotnak örvend a távoli Teheránban.
Az 1988-ban napvilágot látott és akkoriban a budapesti és pécsi forgalomban is tesztelt járművet egyebek közt gyenge motorja miatt kritizálták, így végül nem került sorozatgyártásba. Az Ikarus 293-as 1992-ben a saját kerekein kigördült Iránba, ahol kisebb módosítások végrehajtását követően egészen 2008-ig teljesített szolgálatot.
A Közlekedési Múzeum munkatársai nemrégiben kiutaztak Teheránba, ahol testközelből is szemügyre vették a nyolckerekű különlegességet. Ennek keretein belül több száz részletfotóval dokumentálták a busz állapotát, és ezek közül néhányat most nyilvánosságra is hoztak. Íme:
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.