Autó hvg.hu 2019. május. 02. 06:41

Olyan sirályszárnyas Mercit hirdetnek, amelynek még az árát sem merik elárulni

Ez a sportkocsi tulajdonképpen nem más, mint egy négy keréken gördülő időgép, mely egyenesen az 50-es évekbe repít vissza.

1954-et írtunk, amikor a Mercedes előrukkolt az első SL modelljével, melynek típusjelzése a Super Leicht (szuperkönnyű) német szavak kezdőbetűiből állt össze. A W198 kódjelű modell 1963-ig maradt gyártásban, és ezen időszakban 1400 sirályszárnyas kupé, illetve 1858 nyitható tetejű roadster hagyta el a gyártósort.

A sokak által az évszázad sportautójának tartott Mercedes 300 SL-ből most felbukkant egy nagyon korai 1954-es példány, mellyel eddig alig több mint 25 000 kilométert tettek meg. A Mercedes-Benz Classic All Time Start által eladásra kínált 300 SL patika állapotban van, az áráról pedig csak a komoly érdeklődőknek nyújtanak információt. Abban viszont biztosak lehetünk, hogy több száz millió forintos összegről lehet szó.

ATS

Az ezüstszürke fényezésű kocsi motorházteteje alatt egy 3 literes 6 hengeres benzines egység található, mely egy négyfokozatú kéziváltón keresztül juttatja el 215 lóerős teljesítményét, illetve 274 Nm-es nyomatékát a hátsó kerekere. A kétajtós sportkupé 10 másodperc alatt gyorsul fel állóhelyzetből 100-as tempóra, a végsebesség 260 km/h.

Ha ennél jelentősen olcsóbban vásárolnánk oldtimer Mercedes sportkocsit, érdemes egy pillantást vetni erre a hazánkban eladásra kínált 1967-es 250 SL-re, melyért 40 millió forintot kér gazdája.

ATS

 

ATS
ATS
ATS
ATS
ATS
ATS
ATS
ATS

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

Hirdetés
hvg360 Tiszóczi Roland 2024. november. 30. 07:00

Európának a katonai kiadások duplája sem lenne elég, ha az USA nélkül kellene védenie Ukrajnát

Donald Trump úgy vélekedhet, hogy legyen most tűzszünet a jelenlegi ukrajnai frontvonalon, Európa pedig oldja meg önerőből a térség biztonságának későbbi fenntartását. Ennek oka részben az, hogy az Egyesült Államoktól a közel-keleti és a csendes-óceáni térség növekvő feszültségei is igénylik az erőforrásokat. Kérdés, mennyi pénz és főként mennyi idő kell az európai hadiipar felfuttatására. Ami Magyarországot illeti, a honvédségi beszerzéseket intéző állami cég elleni kibertámadásban kiszivárgott dokumentumok szerint a jövőben feltehetően annyit sem költ majd védelemre, mint amennyit a NATO-ban vállalt.