Autó hvg.hu 2019. április. 15. 16:59

Néhány éven belül tényleg jöhet a budapesti dugódíj

A rendszer kidolgozására 2021 és 2025 között több mint 3 milliárd forintot irányoztak elő.

A fővárosi önkormányzat nyilvánosságra hozta a 2030-ig szóló Budapesti Mobilitási Tervet, amely priorizálva tartalmazza a közlekedési fejlesztési terveket és beruházásokat – szúrta ki az Index. Az egyeztetésre és véleményezésre bocsátott dokumentumban háromféle – alacsony, közepes és teljes – költségkeretben szerepelnek a lehetséges fejlesztések,

ezek mindegyike számol a dugódíj bevezetésével (A fővárosi személyforgalmi behajtásidíj-rendszer bevezetése és kapcsolódó infrastruktúraberuházások). A projekt költségkerete 2021 és 2025 között 3,3 milliárd forint.

A cikk emlékeztet: Tarlós István 2015-ben jelentette be, hogy a javaslatuk szerint két lépcsőben vezetnék be a dugódíjat. Először piacra dobnák az évente 5 ezer forintba kerülő Budapest-matricát, amely a főváros teljes közigazgatási területére érvényes lenne. A második körben aztán kijelölnék a belvárosi zónát, külön díjjal, amelynek az összegét nem határozták meg.

Hirdetés
hvg360 Tornyos Kata 2025. január. 07. 12:00

Vészesen terjednek a légúti fertőzések, de honnan tudjuk, hogy coviddal, influenzával vagy megfázással van-e dolgunk?

A téli időszak minden évben egyet jelent az influenzaszezonnal, és ez idén sincs másként. Magyarországon fokozódik a járványhelyzet, szinte mindenki talál a környezetében olyan embert, aki lázra vagy köhögésre panaszkodik, de még nem késő beadatni az influenza elleni védőoltást a HVG által megkérdezett szakértők szerint. Mi a különbség tünet és tünet között, és melyik légúti megbetegedés lehet igazán veszélyes? Erről is beszélt Várdi Katalin pulmonológus és Kemenesi Gábor virológus.