A rendszer kidolgozására 2021 és 2025 között több mint 3 milliárd forintot irányoztak elő.
A fővárosi önkormányzat nyilvánosságra hozta a 2030-ig szóló Budapesti Mobilitási Tervet, amely priorizálva tartalmazza a közlekedési fejlesztési terveket és beruházásokat – szúrta ki az Index. Az egyeztetésre és véleményezésre bocsátott dokumentumban háromféle – alacsony, közepes és teljes – költségkeretben szerepelnek a lehetséges fejlesztések,
ezek mindegyike számol a dugódíj bevezetésével (A fővárosi személyforgalmi behajtásidíj-rendszer bevezetése és kapcsolódó infrastruktúraberuházások). A projekt költségkerete 2021 és 2025 között 3,3 milliárd forint.
A cikk emlékeztet: Tarlós István 2015-ben jelentette be, hogy a javaslatuk szerint két lépcsőben vezetnék be a dugódíjat. Először piacra dobnák az évente 5 ezer forintba kerülő Budapest-matricát, amely a főváros teljes közigazgatási területére érvényes lenne. A második körben aztán kijelölnék a belvárosi zónát, külön díjjal, amelynek az összegét nem határozták meg.