Itthon hvg.hu 2016. szeptember. 04. 15:55

Tarlós a 3-as metróra kért EU-s támogatásról: "A napnál világosabb, hogy ez nem lesz száz százalékos"

Tarlós egy interjúban azt mondta, a dugódíj nem rajta múlik, van egy uniós szerződés, amit be kell tartani. Azt is kijelentette, hogy Budapest egyedül nem tud hitelt felvenni a 3-as metró felújítására.

Tarlós István Budapest főpolgármestere a Figyelőnek adott interjúban a dugódíjról azt mondta, nem arról van szó, hogy „Tarlós István szerint" mi a helyzet, hanem adott egy törvény, amit be kell tartani, és adott az aláírt támogatási szerződés.

"Több mint 10 éve eldőlt az Unióval aláírt szerződésben, hogy a dugódíjat be kell vezetni. Az EU egyébként elég türelmes, mert Demszkyék 2013-ra vállalták a behajtási díj bevezetését. Brüsszel tudomásunkra hozta, hogy ragaszkodik ehhez a feltételhez. "

- magyarázta Tarlós

Arról is beszélt, hogy Lázár János Miniszterelnökséget vezető miniszter kijelentette, a kormány nem tervezi a behajtási díj bevezetését lehetetlenné tevő jogszabály módosítását. Tarlós szerint emiatt várhatóan vissza kell fizetni a 4-es metró támogatásából egy részt, de a finanszírozási szerződés értelmében az államnak kell a költségek 79 százalékát kifizetnie. "Ragaszkodni fogok ahhoz, hogy a 21 százalékot is az állam fizesse, mivel a jogszabály gátolja egy szerződési feltétel betartását. Fizesse a zenés felárat az, aki a zenét rendelte!"

Fülöp Máté

A 3-as metró felújításáról azt mondta, a kormánnyal megkötötték a támogatási szerződést, az unió pedig visszaigazolta, hogy "az előzetes hisztériakeltéssel ellentétben adni fog vissza nem térítendő forrást a metrófelújításra." Ugyanakkor Tarlós szerint az 

"a napnál világosabb, hogy ez nem lesz száz százalékos, de hogy mennyit adnak, az csak hónapok múlva derül ki."

Tarlós az interjúban azt állította, hiába kérte a kormányt, hogy adjanak fedezetigazolást az uniós pénzek és a tényleges költségek közti összegre, hogy meg tudják kötni a kivitelezési szerződést a felújításra, majd cáfolta, hogy ez a Főváros hibájából nem jött még össze.

"Lázár urat valaki súlyosan félrevezette, ha úgy tudja, hogy a Fővárosnál rekedt meg az ügy. Az államtitkára pedig nem is tudom, hogy miről beszél, és miért? Egyáltalán nincs képben."

Juhász István

A főpolgármester kijelentette, Budapest elérte hitelképességének határát (pl. a metrószerelvények felújításra felvett 60 milliárdos hitel miatt), ezért csak az állam tud majd hitelt felvenni a 3-as metró felújítására.

Ne is álmodozzon tehát senki, hogy a 3-as metró felújítását a főváros képes lenne önállóan hitelből megoldani!

Hirdetés
hvg360 Tiszai Balázs 2024. december. 02. 15:00

Orosz olajtermékek az EU-ban: napokon belül lejárhat a szankció alóli felmentés, piacot veszthet a Mol

Tilos az unión belül orosz olajból finomított áruval kereskedni, kivéve, ha a Mol szlovák leánycége vagy, és Csehországnak adsz el. Ennek a felmentésnek viszont december ötödikén vége, hacsak meg nem hosszabbítják. Mennek már a tárgyalások, de már a felállás sem világos: Szlovákia és a Mol nagyon akarja az újabb egy évnyi mentességet, Csehország viszont hallgat.