Az állami hátterű Aurus az orosz piac mellett a világ egyéb részein is ismert és elismert márkává kíván válni. Ebben most a versenysportot hívják segítségül.
Az Aurus a nemrégiben megrendezett Genfi Autószalonon tartotta meg a Vlagyimir Putyin szolgálati autójából készített polgári változat európai premierjét. Ez a gyorsan általunk is kipróbált és a napokban egy magyar márka által betámadott Aurus Senat azonban még csak a kezdet.
Megérkezett ugyanis az Aurus 01, mely konkrétan így fest:
Jelen esetben nem egy közúti autóhoz, hanem egy LMP2 kategóriás versenyautóhoz van szerencsénk. És a G-Drive Racing, illetve az Aurus együttműködésének gyümölcse nem egy hamisítatlan orosz fejlesztés, hanem egy a francia Oreca 07-re épülő autó.
A Roman Ruszinov, Job van Uitert és Jean-Eric Vergne által terelgetett Aurus 01 egy alig 1,04 méter magas, illetve 930 kilogrammos versenyautó, mely elsősorban középen elhelyezett, 4,2 literes szívó V8-as benzinmotorjáról ismerszik meg. Utóbbi 600 lóerős teljesítménye egy hatfokozatú szekvenciális kéziváltón keresztül érkezik meg a kerekekre.
A European Le Mans Series-ben tavaly a G-Drive Racing nyerte a csapatbajnokságot, a pilóták közül pedig Roman Ruszinov végzett az első helyen, vagyis az Aurus a jelek szerint biztosra szeretne menni mind az ELMS-ben, mind a spa-francorchamps-i 6 órás WEC-viadalon.
És júniusban a lehető legjobb eredményt kívánja elérni a legkomolyabb megmérettetésen, a Le Mans-i 24 órás versenyen.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.