Nem olyan nehéz a megfejtés persze, mindenesetre komoly változás lesz, hogy nem hátul hajt és, hogy csak ötajtósban lesz.
A BMW szeptemberben, a Frankfurti Autószalonon bemutatja az új 1-es sorozatú modelljét. Az autó drámaian megváltozik: a jelenleg hátsókerék- meghajtású autó, az új FAAR platformra áttérve, elsőkerék-hajtású lesz.
Az indok a váltásra hivatkozásuk szerint egy BMW tanulmány, amely kimutatta, hogy ennek a típusnak a vevőköre sokkal jobban aggódik a szűk belső tér és a kényelem miatt, mint a hajtás típusa miatt. Ezért döntött a vezetés az elsőkerék-hajtás mellett, ami azonos hosszúság mellett, növeli az elérhető szabad hely méretét a kabintérben.
Ezen túlmenően, persze van egy másik érv is, a vállalat maga is spórol minden autón 660 eurót az elsőkerék-hajtás miatt, ugyanis, így a hátsótengely-szerkezet egyszerűbb lehet, részben a kardántengely hiányának köszönhetően. A harmadik szempont pedig, hogy ennek révén a BMW társmárkájával a MINI-vel, még több közös komponensen osztozhatnak - írja az Autocar brit lap.
Ami a motorválasztékot illeti, a BMW 1-es sorozat harmadik generációja az 140i 1.5 literes TwinPower Turbo háromhengeres benzinmotorjával indul, és tart egészen az M130i-ig, amely 306 lovas lehet. Ezen túlmenően, a dízel variáns a 2.0 literes TwinPower Turbo négyhengeres lesz 118d-néven alapól 150 lóerőstől, az M135d 231 lóerősig.
2020-ban jön az iPerformance modellként kapható plug-in hibrid a 125x, amely 228 lóerős rendeszerteljesítményt ígér, a 1.5i TwinPower Turbo benzinmotort egy 88 lóerős elektromos egységgel párosítva,ugyanakkor kap egy 11,6 kW-os akkumulátort is, amely biztosítja a körülbelül 80 km-es „nulla kibocsátású” üzemmódot is.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.