Már akkor is sokan utálhatták a párhuzamos parkolást.
A parkolási asszisztensek mára egyre jobban elterjedtek, kamerák, szenzorok sőt akár automata rendszerek végzik el a műveletet helyettünk.
Mint látszik, a problémára korábban is létezett, egy kaliforniai feltaláló például 1933-ban az alábbi ötletet mutatta be. Az ötödik kerék lényege, hogy munkára fogták a pótkereket, amely kocsi hátulján kapott helyet. Parkolásnál leereszkedett, megemelte a kocsi hátulját és segített oldal irányba manőverezni a járművet.
La quinta rueda para aparcar… Ya podian haberla dejado!
La de problemas que nos habria evitado este invento si lo trajesen todos los coches de serie, sobre todo a alguna que otra mujer a las que siempre se les da peor aparcar.
A megoldás kijelenthető, hogy nem terjedt el, igazából nem tudni pontosan miért, de az egyik indok vélhetően, hogy jelentősen megemelte volna a járművek vételárát, ami miatt egyik gyártó sem vállalta be. A feltalálója, bizonyos Brooks Walker sokáig tökéletesítette találmányát, amelynek a korai szabadalmi rajza is megvan.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.